Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, March 28, 2007

pesan pak long

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

minggu sudah, pulang ke rumah..


ahad tengahari

on the way pulang ke uia, mak n abah hantar ke Bentong. Wan ikut sama dan hantar dia ke rumah aki haji (adik dia) di Jambu Rias. Dia nak bermalam di sana. Kami meneruskan perjalanan ke Bentong. Memang plan nak pergi ziarah Pak Long yang terlantara di hospital. Sampai di bandar karak, mak n abah singgah di ATM. saya dapat mesej dari mimi (adik) memberitahu keadaan pak long yang makin tenat. mimi kata, better saya balik dan tengok pak long. mimi yang dalam perjalanan pulang ke rumah dari KUIS terus ke hospital bentong dan ziarah pak long waktu tu. dia tak tahu saya on the way ke sana. saya maklumkan,saya on the way bersama mak dan abah. lantas mimi maklumkan, pak long berkali-kali menyebut ingin berjumpa wan (nenek saya, mak mertua pak long)..

maka, kami pusing ke JR. ambil wan n menuju ke hospital bentong.

hospital bentong
PaK Long masih tenat. menantu/anak dan cucunya mengelilingi. sebaik bersalam dengan wan, pak long menitiskan air mata.laju.bercakap dalam bahasa yang tidak jelas (sebelah badan lumpuh, so susah nak faham dia cakap apa).. wan menasihati pak long bersabar..

giliran saya mendekati pak long.
+ pak long..
- hmm.. sapa nie?
+ angah.. anak jah..
- hmm, angah...tak kira la anak saper2, semua anak pak long juga
+ pak long, sabar yer.. ingat Allah banyak2
- hm.. ingat Allah, hidup kita kerana Allah, pak long nak mati pun kerana Allah..

(saat ini semua yang ada menitiskan air mata)

+ pak long sabarla..
- angah.. belajar rajin-rajin.. buat baik2.. pak long ni jahat.. banyak buat jahat.. angah kena banyak buat baik..

*****

di saat ini, Pak Long masih terlantar di hospital..

mak dan abah menghantar saya ke stesen bas bentong petang ini.. sepanjang perjalanan ke uia, pesanan pak long menemani...

No comments: