Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Monday, April 28, 2008

21 rabiul akhir: baru

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


21 rabiul akhir 1404h: 24 januari 1984

maka pada tarikh ini, saya sudah menjadi 25 tahun. ya, 25 tahun. Bukan sikit usia itu. suku abad lamanya. Dan dalam usia ini, Alhamdulillah, banyak sekali nikmatNYA yang diberi. Sangat banyak. Moga saya menjadi hambaNYA yang bersyukur.

Dalam usia ini, saya ingin menjadi seorang yang 'baru'. Ya. seorang yang baru.
***

Semester baru bermula, saya akan menghabiskan baki 1 subjek lagi dan menghantar proposal tesis pada sem ini, Insya Allah. Moga Allah permudahkan semuanya. Allahumma Yassir. Kelas sem ini- Selasa dan Khamis, 8-5pm.

****

Banyak yang nak ditulis tapi mood menaip itu kurang.Agak letih kerana kerja yang banyak di pejabat. Balik pejabat (kadang-kadang 10malam), solat+tartil kalamNYA. Sebelum menutup mata, seperti lazimnya, saya akan membaca.

Buat masa ini, 2 buku menjadi teman:
11 ciri Ibaadurrahman- Yusuf Al-Qardhawi
Life is an open secret- Sr Zabrina A. Bakar.

****
25 tahun yang 'baru':
I'm looking forward, to make my dreams come true
I'm looking forward to make your dreams come true
I'm looking forward to make OUR dreams come true

Moga Allah memudahkan segalanya, Allahumma Yassir

No comments: