Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, March 01, 2008

kerja

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

saya bekerja semula sebagai part timer di Mahallah Asiah College Office. Ditawarkan kontrak sehingga Mei ini. Oleh itu, jadual saya semakin padat. Tiada lagi main-main..

Jika tiada kelas watu office hour, saya kan berada di pejabat. Tapi Alhamdulilah, masanya fleksibel. JIka terlibat dengan exam/consultation dengan pensyarah, akan dikecualikan dari berada di pejabat.

Kerja saya- staf sokongan, tapi lebih kepada menguruskan bahagian fasiliti penghuni mahallah. JIka ada kerosakan fasiliti (meliputi perabot/elektrik/plumbing), pelajar akan datang report di ofis, saya uruskan laporan, maklumkan pada IP (IIUM Properties) dan ada technician akan datang untuk baiki, selepas baiki, saya akan cek untuk pastikan benar-benar dibaikpulih, sebelum boleh tutup 'work order'.

Terlibat juga menguruskan filing system untuk student dan administration, selain kerja-kerja lain..

Apapun, saya seronok bekerja, membantu pelajar yang menghadapi masalah umpamanya.. kak, katil saya patah.lampu meja study rosak,tandas tersumbat, tingkap bilik ada t**i burung. dan macam-macam lagi masalah penghuni, diuruskan dan dibantu penyelesaiannya.

Inilah yang paling menyeronokkan saya. KEPUASAN membantu mereka yang memerlukan pertolongan. Rasa gembira bila every single problem dapat diselesakan. Gain new skills, suasana pejabat yang baik, kakak2 n boss di ofis pun baik hati + side income.

Ya Allah, jika khidmat kecil untuk pejuang kecil fi sabilillah (penuntut ilmu) ini ada keberkatan buatku, KAU mudahkanlah tiap urusanku, dan tetapkanlah niatku keranaMU selalu, Insya Allah.

Bekerja, masa perlu diurus dengan bijak, jadual hrian saya juga berubah, tidur awal selepas isyak dan bangun seawal 2 pagi-study+siapkan kerja. Apapun, Alhamdulillah, masa yang ada lebih dihargai.

Allahumma Yassir.. Allahu Al-Musta'an

No comments: