Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Monday, March 10, 2008

Allahu Akbar!

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

PRU12

'Inna Fatahna Fathan Mubiina..'

seawal pagi 8 mac, jam 4.30 pagi, alunan surah Al-Fath berkumandang, memenuhi ruangan bilik saya.. sungguh-sungguh saya terharu..

saya berdoa, hari ini akan dibukakan kemenangan buat pejuang2 pejuang Islam.. semalaman, saya tidak lena tidur.. memikirkan PRU yang akan berlangsung pada hari itu..

yang saya bimbangkan- luntur dan semakin jauhnya nilai islam dari kita, jika keputusan PRU memihak kepada pemerintahan yang tidak berpaksikan nilai islam. Hedonisme yang menjadi-jadi sekarang pastikan akal lebih berkuasa. Dan suasana ini, dalam 5 tahun akan datang, adalah zaman saya membesarkan anak-anak saya kelak..(biiznillah).. maka hati ini gusar, bagaimana harus hati ini tenang memikir itu semua..

pagi 8 Mac, surah Al-Fath yang berkumandang mengingatkan saya sejarah kemenangan pembukaan kota Mekah. Moga-moga, sejarah itu akan berulang..

Allahu Akbar! sejarah itu sekurang-kurangnya berulang.
8 Mac- saya berbesar hati menjadi sebahagian dari sejarah itu, dan menyaksikan sendiri sejarah itu..

8 Mac- akan saya coretkan di sini pengalaman peribadi yang saya rasakan cukup istimewa..

Alhamdulillah, hari ini saya sudah boleh tidur lena.. walau masih ada ketikanya, terasa bernafas dalam lumpur (meminjam kata-kata seorang kawan)

kerana saat ini- Orang Melayu islam telah berpecah 3 (PKR,UMNO,PAS) dan selainnya bersatu bawah DAP..

Yang saya harapkan dari keputusan PRU-
1)Kedah dan Kelantan menonjolkan kepimpinan Islam yang sebenar, hingga menyentuh hati para Kuffar terhadap keindahan Islam, hingga mereka benar2 melunakkan hati menerima Islam. Dakwah bilhal. PRU 12 memberi ruang untuk kita membuktikannya, sepertimana Pemerintahan Madinah berjaya menakluk hati2 Kuffar.

2) Umat Islam-Melayu, benar2 benar bersatu kembali, melupakan sempadan politik, bersatu atas satu kalimah syahadah.

3)Para Duat giatkan usaha dakwah.. kita bawa kawan2 kita yang sokong DAp tu kepada Islam, selepas itu, tiada masalah lagi, kita bersatu bawah satu kalimah tauhid. Tidak timbul isu hak keistimewaan, racisme..

Allahumma Ihdina As-Sirotal Mustaqim..

**
tengah hot isu pilihanraya, artikel ini keluar Utusan Malaysia hari ini.. klik untuk bacaan lanjut..
tajuk artikelnya- Nur Atikah mahu martabat Bahasa Arab

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0310&pub=Utusan_Malaysia&sec=Bicara_Agama&pg=ba_02.htm

RALAT:
saya kira wartawan tersilap dalam memberikan syiar 'Allughatul Arabiah, Allughatul Jannah'. Kesilapan tatabahasa arab. sepatutnya - Allughatul 'Arabiah Lughatul Jannah

No comments: