Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, February 24, 2008

Tahniah

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Tahniah Comradean. IPTA (Islamic Practical Teaching) Kg Teji & Kg Abu dinobatkan Best Program of the Year dalam IIUM Student Grand Co-Curricular Award 2007 semalam. Tahniah pada semua yg involve.. yang sanggup berkorban..

Tahniah atas prestasi gemilang.. sejak student award diperkenalkan tak silap 3 tahun lepas, tak pernah miss comrade memenangi award.Itu satu pengiktirafan atas gerak kerja yg bagus, tapi perlu tingkatkan lagi profesionalisme comrade. Kadang2,anugerah tu penting, dalam hal comrade ni, untuk dapatkan sponsor program. Bila dah ada 'brand' or cecah 'piawai' tertentu,orang akan tahu dan percaya untuk hulur sponsor.

After all, pengiktirafan datang bersama tanggungjawab. Untuk terus bekerja kuat. Ikhlas jgn sekali-kali kita cicirkan. Iktiraf manusia jgn jadikan matlamat, tapi iktiraf dari Allah- itu cita-cita teratas.By the way, tahniah semua..

Pada anugerah yang sama, COMRADE turut tercalon sebagai top 3- Best Society of the Year. (dari puluhan society yang ada di UIA) tetapi tewas kepada ENGINIUS. Apapun, satu pencapaian yang menggembirakan. (tapi tula, 'diorang' selalu iktiraf antara yang terbaik, tapi bab nak bagi bajek- nape la susah sangat yer?'

Tahniah juga buat dik Pijan yang tercalon sebagai best individu dalam co-curricular pada malam tersebut.

***
Talk di masjid tentang Syi'ah hari ni diganti oleh Prof Abdul Razak As-Sa'di (my ustaz in Research Methodology) coz penceramah sebenar Doktor Ahmad Kaamil kematian adiknya di Mekah. Buku yang kami terjemahkan pula belum diterbitkan kerana ada beberapa kesalahan yang memerlukan pembetulan. Demikian kata Dr Akmal. Maka selepas ini kami akan dipanggil untuk memurnikan terjemahan tersebut. Ada rakan-rakan yang menghantar mesej- sedih dengan hal ni, bagi saya, kami perlu belajar dari kesilapan ini. Kami bukan penterjemah profesional, tambahan pula ini kali pertama semua dari kami terlibat dalam kerja-kerja penterjemahan, dalam waktu yang singkat pula. DIA ingin kami lebih belajar. Itu hakikatnya. After all, Alhamdulillah.

No comments: