Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, December 03, 2008

biarlah gambar berbicara...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Entry kali ini- biarlah gambar yang berbicara...


Majlis perkahwinan Ikmal Azwar-sahabat saya di Mukmin. Dalam kesibukan menjadi juri debat diraja (bahasa Arab), saya sempat 'melarikan diri' pada hari Sabtu (29hb nov) untuk menghadiri majlis ini yang berlangsung di Dewan Tun Razak Temerloh.Usai majlis makan, nama saya,Fatimah dan Fairuza diumumkan supaya memberi ucapan kepada pengantin. Saya memberi ucapan ringkas. Fatimah dan Fairuza pula'mengelat'. Tak aci sungguh! Azwar (pengantin lelaki) kini bertugas di SYABAS , sementara isterinya bertugas dengan MIDA di Switzerland. Moga bahagia hingga ke syurga!



Antara warga Mukmin yang ditemui di majlis tersebut- dari kiri- Syafiah Hanisah (kini menuntut di Al-Azhar,Mesir) Nawwar (kini sedang menjalani praktikal), Erry (baru melapor diri sebagai Majistret di Istana Kehakiman- graduan undang-undang UIAM), Farhan (ni batch adik saya), Ustaz Aris (guru kami di Mukmin dulu, kini pegawai JAIP) Fatimah (bakal guru KPLI yang sedang menunggu posting awal tahun depan-graduanUKM), Fairuza (Akauntan di Kementerian Pelajaran-graduan UKM), dan saya.



EFFA- 3 sahabat baik -saya, Fairuza dan Fatimah Usia persahabatan yang mencecah 17 tahun bersama Ustaz Aris dan Ustazah Hamdah serta putera puteri mereka.Lama tak jumpa Ust dan Ustazah,dah besarpun anak-anak mereka. Ustazah Hamdah ibu angkat kami di Mukmin. Jika Pak Balia menjadi pendorong Ikal dan Arai mengembara menuntut ilmu hingga ke Sorbonne (Sang Pemimpi), Ust Aris adalah insan yang banyak mendorong saya dan biiznillah menjadikan saya jatuh cinta dengan bahasa Arab.




JUri debat Bahasa Arab.. yang perempuan cuma kami ber7.. selainnya adalah lelaki.. Gambar di bawah ni, saya bersama Ustazah Khairiah (KISAS), Ustazah Ummu Hani (UKM) dan 2 sahabat Alumni UIAM. DEngan kenalan baru (k.Khairiah dan K.Ummu Hani), kami menjadi rapat walaupun baru kenal. Memang sekepala. Moga ukhuwwah ini berkekalan.



Final debat diraja kategori bahasa Arab-UIA1 menentang UIA2. Hebat dan panas.
Johan DEbat diRaja-Bahasa Arab-UIA1. Tahniah buat semua, termasuk para jurulatih dan pengurus pasukan yang bertungkus lumus.(waktu berita di TV1, ada laporan majlis penutup ini, kata seorang kawan,wajah saya muncul di kaca TV,(maklumlah, duduk saf depan)


Pendebat Terbaik perlawanan akhir- Salman. Tahniah dik, seperti komen beberapa juri - Salman 1 dalam sejuta. Moga terus sukses dan teruskan tawadhuk itu.






























2 comments:

Sarah Mohd Shukor said...

Subhanallah. lainnya dah muka anak2 ust aris ustazah hamdah. sy rasa sy tak pernah jumpa yg kecik sekali tu.

grand jgk ye majlis azwar ni. n rama jgk ye yg turun ke sana. hehe. happy dpt tgk muka2 yg dh lamaaaaa sgt tak jumpa tu =)

thanks kak tikah! n tahniah utk UIA1!

missricky said...

erm..tikah..
kenal tak ni, he2..
aku lum sempat nk upload gambar kenduri tu lg ..he2..
k, nice life story..tak sangka ramai seangkatan dgn kita sudah ramai yg berjaya..
wish me luck too, k..
gudluck n take care..