JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, December 16, 2008

baru ;-)

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Saya menulis entry ini dari bilik baru. Ya, saya telah berpindah ke bilik baru. Setelah 3 semester di bilik itu, saya memilih untuk berhijrah.Sebabnya:-

1) mencari suasana baru untuk semester terakhir, untuk menyiakan tesis. Saya sukakan bilik baru ini, jari jendela saya dapat menatap langit, menghirup udara segar dan menghidu aroma dedaun. Ada masa saya akan tunjukkan gambar dari jendela ini. Subhanallah.

2) bilik baru ini dalam linkungan network wireless uia. Bilik lama agak tersorok dan di luar lingkungan kawasan.

3) Bilik lama- jendela menghadap ke laluan pelajar lelaki menuju ke kolej elit- Mahallah Ruqayyah. Maka jendela itu saya tutup. Amat tidak selesa kerana laluan lalu lalang pelajar lelaki. Maka dalam erti kata lain- saya terkurung. Bilik baru ini- jendelanya mengadap zon 'larangan' lelaki. Maka saya lebih bebas di bilik sendiri, bisa membuka jendela seluasnya dan menjamu mata dengan ciptaan Ilahi yang amat cantik.

4) Niat bertukar bilik dari sem lepas lagi namun ada perjanjian dengan teman sebilik, supaya tidak tinggalkan dia. Kalau nak tukar kena tukar sama-sama. Saya patuh pada janji. Alih-alih jodohnya sampai dan berkahwin sebelum Aidiladha lalu. Maka saya yang ditinggalkan. Jadi, perjanjian dikira terbatal. Saya pun harus mulakan hijrah ini.

Sudah mula angkat barang sikit-sikit. Dari level 1 (bilik lama) saya ke level 2. Tidaklah terlalu penat memanjat tangga memunggah barang-barang. Namun setelah dihimpun segala barang, kelelahan melihat barang-barang saya yang amat banyak, terutama buku-buku. Jumlahnya lebih dari 100 buah! Pelbagai jenis buku sedangkan saya baru 3 semester di sini. Akan dibawa berpindah ke bilik baru sedikit demi sedikit kerana saya diberi tempoh seminggu untuk mengosongkan bilik lama.

Bilik baru, suasana baru, dan tahun baru, usia juga akan bertambah lagi, meningkat ke umur yang baru. Mudah-mudahan tahun mendatang ini akan lebih bermakna dan moga-moga DIA mempermudahkan tiap urusan.

Tahun baru mendatang, beberapa sasaran:

1) Siapkan tesis menjelang MAC. Ini keutamaan awal tahun. Allahumma Yassir
2) Dapatkan kerja tetap, Ya ArRAzzaq, mudahkanlah.
3) Beli kereta (selepas kerja, Insya Allah)
4) Simpan duit bila dah kerja nanti, Aidiladha akan datang nak jalani korban,Insya Allah
5) Tukar status???- mm.. naik ke satu tahap lagi secara rasmi.(insya Allah ni agenda tengah/ujung tahun) If 'orang' tu dah sedia tukar status terus pun ok je. Tapi bergantung pada banyak keadaan. "jangan terburu-buru, tapi jangan bertangguh-tangguh" (memetik kata saifulislam. (moga dimurahkan rezeki..biiznillah)


Apapun, kita hanya merancang sedangkan DIA lebih tahu apa yang terbaik untuk kita kan? Dalam tiap jalan, moga-moga DIA setiasa memberi petunjuk yang terbaik. ALLAHU AL-MUSTA'AN..

1 comment:

mylife said...

Salam tikah...

semua baru ye.bestnye dh lm xjenguk uia..rindu sgt kt uia.

bt tikah mg berjaya dlm setiap apa yg tikah bt.moga semua yg dirancang dgn sempurna isyaAllah.

maattaifuq wannajah