Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, August 13, 2009

AlFatihah..

Bersama Arwah dan Rabbani- Dinner Tabung Haji dan Asrama Baitul Ummah, Julai tahun lalu...

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله... السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Al-Fatihah buat Asri Rabbani...

Saya membesar dengan nasyid-nasyid alunan Arwah ketika bersama Nada Murni.. Nasyid- nasyid seperti Mari Mara Menuju cita-cita,Ibu Mithali, Nun Di sana, Di Pondok Kecil amat dekat di hati.. SEmentelahan pula, saya aktif menjadi solo nasyid ketika sekolah rendah.. (Solo Nasyid? huhu).. Maka nasyid-nasyid dendangan Arwah sentiasa bermain di bibir. Malah bukan setakat dendangannya, liriknya juga sentiasa menusuk jiwa dan hati.. Malah saya masih ingat ketika kecil dulu saya mempunyai sebuah buku yang di dalamnya terdapat berpuluh-puluh lirik lagu nasyid Nada Murni. (Mana entah buku tu sekarang, dah hilang). Buku koleksi lagu nasyid itu menjadi buku kesayangan saya.

Buat Arwah, amat banyak jasanya.. Saya percaya ramai antara kita dibesarkan dengan dendangan Arwah dan ramai yang bukan sahaja menghayati kemerduan suaranya tetapi juga menghayati dan menjiwai nasihat demi nasihat yang disampaikan dalam alunan Arwah.

Al-Fatihah, moga Ust ditempatkan di kalangan para Muqarrabiin..

No comments: