Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Monday, December 20, 2004

mahabbah n ukhwah

salam buat semua.. lama jugak tak posting.. sibuk dengan macam2 perkara... alhamdulillah ada peluang lagi bertemu di sini..

:: majlis ramah Mesra anak Pahang bersama MB::

18.12.04..
tempat: Putrajaya Convention Centre (PCC)
jamuan anak2 pahang bersama YAB dato' Seri Adnan Yaakob selaku Mb pahang..
acara tahunan yang memang sejak dari matrik lagi tak pernah miss.. peluang untuk berkumpul dngan kawan2 dr IPTA/S lain.. terutama yang ex-wostorian..
alhamdulillah, sekali lagi dapat jumpa kawan2 yang dah lama tak jumpa..
kawan2 di KUIM, KIPSAS, UKM, dan lain2 termasuk senior2.. sayangnya tak jumpa kawan2 di Mahaad Tahfiz Kuantan.. hasnah al-hafizah yang dah lama sangat tak jumpa.. nak buat cam mana.. pertemuan bukan milik kita..

antara yang paling hot malam tu.. sesi interaksi... banyak isu yang diutarakan siswa siswi untuk dijawab oleh MB.. antaranya:
#isu LPT- kemalangan yang sering berlaku .. menurut MB, berpunca dari banyak faktor, antaranya piawaian lebuhraya tersebut 15-20% tidak menepati piawaian yang sepatutnya
#pengurusan mahkamah syariah yang lembap di pahang- sistem yang perlu diperkemaskan lagi..
#isu pembubaran LKWJ, DARA yang menyusahkan penduduk/krjn negeri
#isu kekurangan air di beberpa kawasan- kerajaan takkan jual air kepada PUAS selagi bekalan air di pahang sendri tidak mencapai tahap yang memuaskan

sayangnya masa agak singkat untuk sesi nie.. maybe next program kena manage betul2 agenda tu .. terutama bahagian persembahan rasanya tak perlu terlalu lama...

n something to say here ialah galakan MB sendiri kepada mahasiswa/i untuk menguasai bahasa2 lain terutama bahasa inggeris/ Arab..

::lawatan Mahabbah::
lawatan mahabbah hari berikutnya.. menunaikan janji tahun lepas ( teruknya atikah.. setahun menangguhkan janji.. nasib baik sempat..) menziarahi Amily sekeluarga di kelana jaya.. dengan beberapa orang member wostorian yang lain.. makan2 sket... Alhamdulillah ayah Amy dah sihat sket.. masa taun lepas jumpa dia tak bangun pun.. terbaring jer.. coz menghidap sakit buah pinggang.. sampai skang still follow up homodialisis .. moga cepat sembuh,..

::Gerai COMRADE::

hari pertama Comrade buka gerai untuk intake new members.. Alhamdulillah sambuatn menggalakkan.. maybe sebab tempat ( library compound) strategik.. antara yuang menarik ada individu2 yang offer sumbangan2 termasuk mak cik "floor manager" ( cleaner) n lecturer2.. pada saper2 yang belum lawat stall comrade.. ajakla kawan ramai.. n still cari individu2 pemurah yang nak contribute somethings such as toys, books, clothes, etc..
jumpa di sana...

No comments: