Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, May 08, 2010

semalam...

بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله... السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

1
Mengambil barang-barang di rumah bilik sewa di Taman Gombak, Greenwood... Nabhan Hakimi demam.. kesian sungguh tengok dia terbaring.
Kata umminya, sejak kami balik, dia selalu bertanya,
"Ummi, mana kak Tikah? mana Kak Su?"

Kasihannya dia...

2
Ke IJN..Ayah Saudara dihantar ke sana selepas mengalami komplikasi jantung di HSAS. Memikirkan kos yang mahal, dia gelisah ingin pulang.

Pak Cik: Dr, saya nak balik
Doktor: Kenapa pak Cik? Pak Cik tah sihat lagi, duduk sini, rehat dan sihatkan badan dulu
Pak Cik: Saya risau saya tak mampu nak bayar kos
Doktor: Pak Cik jangan risau, kalau pak cik tak mampu bayar, saya akan bayar.Pak Cik jangan risau, rehat sampai sihat dulu ye.

Baiknya hati doktor. Moga dia dirahmati Allah selalu.

3
Semalam. Semalam yang lampau. Kami sekelas. Tidak Ramai, cuma 21 pelajar dalam kelas tersebut. Kami akrab. Dari barisan hadapan hingga barisan belakang, kami semua adalah adik beradik.

Hari ini saya menerima perkhabaran dia terlantar koma di Hospital Temerloh. Jangkitan kuman di otak menyebabkan dia koma dan mata serta telinga tidak berfungsi lagi. Doktor berusaha dan meminta persetujuan doktor untuk mengambil air tulang belakang. Isteri yang sarat mengandung seakan berat hati.

Itu setakat yang saya terima. dan saya terasa menyesali. Ukhwah kami hampir 20 tahun usianya. Berbanding rakan-rakan lain yang masih saling berhubung, dia antara sahabat yang amat lama tidak bersua muka. Amat lama dan hanya mendengar khabar dari jauh. Itupun melalui orang lain. Semalam. Ukhwah itu ada. Namun adakala ukhwah itu sekadar pada nama. Terasa ingin kembali pada semalam...

Ya Allah, kami memohon dariMu, moga dia sihat sejahtera.

No comments: