JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Friday, May 14, 2010

di mata DIA

بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله... السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


1
Saya dalam perjalanan ke hospital untuk menziarahi dia yang sudah 2 hari koma. SMS diterima, dia telah pergi untuk selamanya bertemu Pencipta. Maka ukhwah yang ingin disambung hanya akan bertemu di sana nanti.Mudah-mudahan. Moga seluruh keluarga dan isteri yang sarat itu tabah. Al-Fatihah buat sahabat- Khairul Afizan Ismail.

2
Menjaga wan yang sedang uzur. Melayan orang tua perlukan kesabaran. Semua yang kita buat tidak kena di mata dia. Padahal asbab 'tidak kena' itu adalah matanya yang kabur, salah memandang. Atau telinganya yang semakin kurang mendengar. Maka iakan saja. Akui sahaja kesalahan. Sabar dan terus sabar. Berbaktilah pada orang tua, mudah-mudahan kesabaran itu ada ganjaran yang besar di sisi DIA.

3
Tahniah. Anda telah lakukan yang terbaik. Baik dari tahun-tahun sudah. Rezeki milik Allah. Anda tetap juara bagi saya.

4
Bila semangat ini akan kembali? Ya Allah bantulah hambaMU ini. Pulihkan semangatku. Perjuangan masih belum selesai. Tidak lama.Jika semangat itu ada, 2 minggu ia akan selesai. Ya Allah, kuatkanlah semangat saya. Di mana kan ku cari momentum buat diri?.. Ya Allah..Ya Allah..Ya Allah.. bantulah hambaMU..

5
Menjadi surirumah. Mengasah kemahiran memasak. Makan dan Tidur. Tengok TV.

6
Lost 5kg in this 2 month.. Khabar baik atau buruk??

7
Mahu bercuti. Tapi siapkan yang itu dulu.WAJIB!

8
Mei.Mei.Mei. Seperti tahun sebelumnya, Mac, April yang suram hadir dengan Mei yang berwarna. Kalau boleh dilukis, grafnya saban tahun pasti sama. Saya tidak mahu yang suram lagi. Mahu yang indah-indah sahaja. Namun jika yang suram itu membawa lebih hampir pada DIA. Bukankah suram itu sebenarnya lebih berwarna?? Biar suram di mata manusia asal indah di mata DIA.

No comments: