Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Friday, December 18, 2009

cinta...

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله... السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam Maal Hijrah..moga tahun ini lebih baik dari sebelumnya..
Ya Allah kami memohon kebaikan dari tahun ini dan moga dijauhkan dari keburukan padanya...
Moga usia yang semakin mendatang, makin bertambah ketqwaan kita padaNYA.
Insya Allah tahun mendatang ini, ada beberapa misi yang ingin dicapai dalam hidup. Ada beberapa langkah baru akan dimulakan. Moga setiap langkah itu menuju cintaNYA. Moga tiap langkah itu dipermudahkan.

CINTA

1
Katanya:
Aku terkesima menerima luahan hati dia. Kawan, dia dosenku.Amat dihormati di sini. Aku hanya menemuinya atas urusan meyiapkan tugasan pembelajaran. Semuanya atas dasar ilmu. Tidak pernah bicara soal peribadi namun katanya dia jatuh hati. Aduh, bagaimana ini kawan? sedangkan dia itu punya anak dan isteri, malah kulihat seakan mereka bahagia sekali. Bagaimana kawan? Seakan tercalar setinggi hormatku padanya...

2
Katanya:
Bagaimana kakak, dia kucintai meski kutahu dia sudah punya anak isteri. Meski baru-baru ini dia dibuang kerja, tidak lagi tetap bergaji, aku tetap menerima dia sebagai suami. Ini jodoh kak, ini jodoh kami..

3
Katanya:
Bantu aku sahabat, aku jatuh cinta padanya meski aku tahu dia bakal isteri orang. . Sekarang, bakal suaminya sudah menghidu hubungan kami maka aku buntu..apa harus kulakukan sahabat?
>>>>
CINTA. Berbagai-bagai ragam manusia kerana cinta. Suara-suara di atas, suara-suara yang kedengaran di telinga saya.. Lelaki atau perempuan, berusia hinggalah muda belia, punya ilmu akademik tinggi hingga belajar sekadarnya.. Tidak lari dari masalah cinta. 3 segi, 4 segi, malah tidak bersegi pun ada.. Apa lagi yang harus saya katakan tentang cinta? Mungkin benar kata mereka. Cinta itu menjadikan mereka buta.

Namun sering saya katakan pada diri. Cinta itu milik DIA. dari DIA. Jika cinta itu menjadikan kita resah, serahkan cinta itu pada DIA. Mohon DIA luputkan. Tetapi jika cinta itu mendekatkan dengan DIA, mohon DIA pupukkan dalam kehambaan. Mohon DIA bantu dalam menghalalkan. Segalanya tentang hati, serahkan kepada PEMILIK sekeping hati. DIA- Rabbul I'zzati...

ps:owh..jarang saya bicara soal cinta. Namun di sini, dinihari awal tahun ini, soal ini terbit di sini. Tidak, jangan membuat spekulasi. Saya tidak dibelenggu soal ini. Doakan, mudah-mudahan segala rasa cinta kepada manusia tidak melebihi rasa cinta pada DIA. dan semoga indah cinta manusia itu mendekatkan kita dengan keagunganNYA.. Dialah sandaran cinta..

No comments: