Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, October 10, 2009

melankolik

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله... السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

2 3 hari ini, saya sangat melankolik.. tidak tahu mengapa.. Saya mencari ruang untuk mencari diri dan mengembalikan momentum dalam diri. Syukur Ya Allah, waima di sebalik melankolik itu, 2 peperiksaan semalam dapat dijawab dengan baik. ALhamdulillah.

Pagi tadi ada kelas Pn NOr. Semalam saya sudah menghubungi Pn Nor, minta pelepasan dari kelas. Hari ni (tengahari) ada kenduri di rumah kerana abah akan menjadi tetamu Allah tahun ini. Insya Allah pergi 20 hb nanti. Sayangnya Pn NOr tidak memberi pelepasan. Saya mesti hadir ke kelas katanya.

Sesi pertama kelas (penerangan + tips exam) dari Pn NOr selesai.Lalu dia memberi pelepasan untuk saya balik awal sementara kelas dihabiskan dengan presentation beberapa pelajar lain. Hari ini sesi konvo pertama bagi tahun 2009. Ketika melalui Main Auditorium, saya menjenguk video yang dipasang, siaran langsung dari CAC. Sesi penganugerahan PHD sedang berlangsung. Saya cemburu yang amat. Meremang juga bulu roma melihat satu persatu nama dipanggil menerima anugerah tertinggi dalam akademik. Jeles.Jeles.Jeles. Campur terharu. Berlinang air mata juga. Saya memang begini. Saya mudah terharu dengan satu-satu 'victory'. Saya harap itu satu momentum buat diri. Saya akan rasai juga satu hari nanti, biiznillah.

TAHNIAH!
2pm tadi sesi penganugerahan MA.. Tahniah kawan-kawan yang menerima MA masing-masing tadi, terutama my Dear Asma, Kak Zaiton n Jannah my roomate, kak Salwa,Kak Mardhiana, Kak Nik Mursyidah dan yang lain-lain. Sedih juga tidak dapat bersama kalian. Namun saya percaya perancangan Allah untuk saya lebih baik. Kerana banyak perkara luar kawalan yang berlaku, ditambah kelemahan dan kemalasan saya.. Namun Insya Allah, tahun hadapan saya akan menerimanya.. and double convocation (+ the 'third' one?) Insya Allah..

AGM COMRADE
Malam tadi, saya berkesempatan menghadiri AGM COMRADE. Tahniah buat board baru. Teruskan perjuangan. Tahniah buat COMRADEAN yang konvo n welcome to Alumni. Harap Alumni lebih aktif lepas ini..

only Allah know how much i miss the comradeans.. Terutama kawan-kawan seangkatan saya....

KHALI..LOMPONG,
Terasa ada lompong di situ. Saya usir setiap keterkilanan dan keterasaan. Saya sisihkan tiap yang memakan hati.. Saya maafkan tiap yang terkhilaf. Namun masih ada lompong di situ. Ya Allah, isi kelompongan itu dengan cintaMU. isi kegusaran itu dengan syukur padaMU. Moga ruang yang lompong itu tidak menjauhkan aku dariMU.

No comments: