Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, January 12, 2008

hujung minggu

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Sabtu.. hari cuti.. tapi macam biasa la, bagi seorang saya.. cuti ke tak cuti,sama ajer.. hidup ini terlalu singkat untuk 'bercuti-cuti' sahaja..

Sabtu pagi, siapkan kerja untuk presentation next week.. untuk subjek evaluation of arabic as second language textbook.. masih belum siap.. maklumla, dapat tajuk 'universal charecteristics in evaluating languages textbooks. (dalam arab).. jenuh nak mencari criteria ni, untuk bahasa2 utama dunia..

dan siapkan untuk workshop juga..
power point terutamanya, nak kena buat betul2.. yang saya belajar sejak dulu2- be profesional, even dalam power point (ni tak ramai orang ambil ihtimam)

pas zuhur- ke bukit kala.. program dakwah+maal hijrah dengan saudara baru di sana..
sekadar 'kacau-kacau- jer.. kacau orang masak. kacau adik2 main, sempat kenal2 dengan beberapa saudara baru.. antaraya kak aisyah yang baru masuk islam 2 hari lepas..

pas asar- hujan turun,patutnya ada riadah.. malam nanti tak ada aktiviti besar, kebanyakan aktiviti hanya akan bermula pagi esok. so, saya decide untuk pulang ke uia, ada beberapa kerja jugak yang nak diselesaikan.

just received the message from mok ana yang ada di bukit kala- mereka memerlukan khidmat saya untuk jadi MC majlis penutup esok. majlis formal. ada YB Gombak lagi.. mula-mula saya terima, nak bantu diorang, then baru teringat.. saya masih batuk-batuk.. malam lagi teruk (kerana cuaca sejuk) so, rasanya better panggil orang lain, takut ganggu kelancaran majlis..

so, just wait and see.. tak leh berlama-lama.. ada kerja menanti..
sok pagi-saya akan ke bukit kala semula. 'merempit' dengan si Fatihah..
Esok pagi ada family day.. teringin nak join acara netball- persahabatan dengan belia kampung.. dah lama tak main ni..

****
hari ini dan hari esok
terima kasih kerana tidak memaksa
terima kasih kerana memahami
hari-hari esok
saat ingin aku pergi
pasti jawapan itu aku beri


***
rindu nak balik rumah..
adik-adikku sayang..
jangan nakal-nakal...

No comments: