Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Monday, November 12, 2007

selesai satu fasa

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

selesai satu fasa dalam pengajian master ini. masih punya banyak fasa untuk ditempuh. Alhamdulillah, paper last tadi dijawab dengan baik.

Alhamdulillah, saya rasa sepanjang menuntut di IPT, sem ini terbaik untuk saya. dari segala segi, semangat, keyakinan (mudah-mudahan keputusannya juga)

dan sem ini- saya menghadiri kuliah-penuh- tanpa ketinggalan satu kelas pun. alhamdulillah, diberi kesihatan yang baik sepanjang semester, tiada malas-malas.. sentiasa bersemangat. Moga semua ini akan berpanjangan untuk fasa-fasa akan datang.

menjadi self-sponsor student (sebelum pinjaman dari YP diterima ni) agak berat cabarannya. banyak kekangan yang menghalang. kena fikir banyak kali bila hal-hal melibatkan kewangan. minggu terakhir disember, ada seminar antarabangsa bahasa dan kesusasteraan arab. saya berdoa, cepat wang pinjaman masuk. tak mahu terlepas menggali mutiara ilmu dalam seminar yang amat berharga ini. dan 2 seminar akan datang pada januari dan mac.

dan hari ini saya mengerti 2 frasa yang hampir sama, tapi punya makna yang tersendiri
UNTUK MEMILIKI WANG, KITA MESTI PUNYAI ILMU@PENDIDIKAN
DAN
UNTUK MEMILIKI PENDIDIKAN@ILMU, KITA MESTI PUNYAI WANG

'ala kulli hal. moga Ar-Razzaq memudahkan semuanya...

***
no visitor eventhough we know each other.
oh, sejak bila ada larangan untuk berjumpa kawan?
just to respect the privacy?
bukankah friend indeed is friend in need??

no visitor- bukan untuk hari itu sahaja.
saya tak akan ke situ lagi.
sampai bila-bila.

***

saya tak sabar menunggu keberangkatan ke PD..
masa untuk bercuti
yet, still have task in attending the course
but at least..
masa dan ruang berada di tepi pantai..
here i come
mencari diri dalam kekuasaanMU

No comments: