Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Friday, November 09, 2007

alkisahnya

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Alhamdulillah.. exam siang tadi dapat dijawab dengan baik..
tinggal satu paper lagi - Taqwim wal ikhtibarat.. subjek yang paling digemari pada sem ni (walaupun saya tidak menyukai exam.. hehe.. ;-)

Esok, saya diminta mempersembahkan mock debate (b.arab) di hadapan pegawai-pegawai MADUM (majlis Debat Universiti Malaysia) di Melaka.

alkisahnya, mereka menjemput debater uia untuk perform. kebanyakannya masih menghadapi exam, dan kebetulan tarikh exam mereka jatuh pada 10 atau 11 hb.. maka pendebat pencen ini diminta tolong untuk menggantikan mereka.

mujurnya, subjek yang akan exam 12 hb nanti telah dibaca sewaktu senggang masa yang lama, seminggu sebelum ini. Maka selepas menimbang tara masa,kesempatan dan ruang yang ada, pendebat pencen inipun bersetuju untuk membantu. + i need some space yang 'menyibukkan diri' untuk lari dari memikirkan 'hal itu'.

sebentar lagi, diskusi akan diadakan untuk perdebatan esok. tajuknya-pilih yang santai-santai ajerla. Pendebat pencen ini dah malas nak fikir tajuk berat-berat... ;-)

alkisahnya..

bila mengenangkan 'hal itu' dan 'orang itu'
rasa tiada bumi untuk dijejak
mana udara ingin ku terbang
mana lautan ingin kurenang
mana gunung ingin kudaki
kerana udara yang kuhirup
berbaur dusta, nista dan sengketa
....
lalu, padaMU jua ku mohon keampunan..
dan diberi ruang ketenangan..
selamatkanlah saya dari fitnah yang satu ini

***
kenapalah 'orang itu' tidak mahu memahami
katanya yang keras- 'saya sudah tak peduli semua itu'
sudah cukup menjadikan saluran pernafasan saya bagai ingin tersumbat..
alkisahnya..

SAYA TIDAK SUKA DIPAKSA!
dan yang peliknya
kenapalah 'orang itu'
selalu memeningkan kepala
saat2 exam begini..
dugaan sungguh!

**
alkisahnya...
wahai 'orang itu'
tolonglah faham..!
(saya tahu 'orang itu' tidak pernah mengetahui kewujudan 'rumah saya' ini, maka 'orang itu' memang tidak akan membaca entry ini)..

Allahu Al-Musta'an

No comments: