Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Monday, May 21, 2007

tautan hati-novel dakwah


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang



TAUTAN HATI- novel dakwah..
Selepas Ayat-ayat Cinta, telah lahir satu lagi novel islami hasil buah tangan sdri Fatimah Syarha Nordin. Novel berjudul Tautan Hati ini berkisar tentang perlaksanaan system usrah untuk menautkan hati-hati dengan jalan Allah, serta pembentukan biah solehah. Berlatarbelakangkan kampus UIA (juga beberapa insiden benar), saya kira penulis berjaya menjagak pembaca mengenal keindahan tautan hati kerana Ilahi.

1st time saya mengenali novel ini melalui bulletin post Ibn Ibrahim dalam friendster. Teruja membaca sipnosisnya, saya berhajat untuk mendapatkannya. Tiba-tiba teringat 2 hari sebelum itu, my littlel brothe hussaini ibnu ibrahim bertanyakan alamat rumah saya kepada seorang kawan. Dan gerak hati saya berbisik bahawa saya akan menerima naskhah Tautan Hati itu tidak lama lagi.

14 mei 2006, gerak hati itu nyata benar. Bingkisan Tautan Hati dari UIA Gombak diterima. Syukran jazakallah khairul jaza’ buat dik Hussaini atas hadiah tersebut. I really appreciate it.



No comments: