JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, March 17, 2010

pindah...

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله... السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Wahai Allah yang memegang jiwaku, berilah kekuatan dan semangat menerukan hari-hari di hadapan...

Salam buat semua.. dah lama saya tidak menulis. Idea ada, cuma nak menaip itu yang susah. Malas. Mm.. Cerita apa ya? Refleksi praktikal bukan, yang itu akan disambung kemudian. Mungkin kali ini entry ini lebih bersifat peribadi, coretan tentang diri.

Alhamdulillah, latihan amali telah tamat untuk pusingan pertama. Cuti sekolah dan latihan amali pusingan kedua akan bermula isnin nanti. Yang menunggu adalah latihan untuk syarahan agama Majlis Tadarus Quran daerah Gombak yang dijadualkan sabtu 27 Mac 2010.

Baru-baru ini, saya berkesempatan menghadiri MASISUPA (Majlis Sukan dan Ilmiah Sekolah-sekolah Agama Pahang) yang berlangsung di Mahad Sultan Ahmad Shah, Jengka. Yang menggembirakan adalah pertemuan dengan guru-guru dan anak-anak murid saya. Terutamanya berjumpa dengan Ustaz Muhaamd Rajaie Al-Gibaly. Dia guru Bahasa Arab yang dibawa JAIP dari Mesir. Memulakan tugasnya pertama kali di SMAW pada tahun 1999.. mengajar bahasa Arab. Sepenuhnya Bahasa Arab. dan saya yang mewakili sekolah dalam syarahan B.A mendapat didikan beliau.

Amat berbesar hati beliau masih mengingati saya. dan kami berbual dalam Bahasa Arab, dia gembira kerana BA saya masih bagus katanya. Dan beliau amat teruja mendengar khabar saya sedang menyiapkan tesis dalam B.A.. beliau sendiri sedang melanjutkan pelajaran peringkat PHD di UM. Beliau juga amat teruja mendengar kisah 'kami'. dan pastinya doa dari beliau itu diaminkan penuh pengharapan.

Minggu ini, minggu terakhir saya di UIA. Hampir 7 tahun bermukim di sini, atas sebab-sebab tertentu, meski tugas di sini belum selesai, saya terpaksa pindah, keluar dari kampus ini. Berat juga nak melangkah.. cinta dan jiwa saya amat sebati dengan udara kampus ini. Yang pasti, selepas keluar dari perut kampus ini, tidak akan kembali lagi. Kalau ada rezeki (siapa tahu, jodoh saya dengan UIA kuat)..mungkin akan datang untuk episod-episod lain dalam kehidupan akan datang pula.

okla, tidak tahu ingin menulis apa lagi. Refleksi Praktikal akan saya coretkan kemudian. Ada sesuatu yang ingin saya kongsikan.

الله المستعان

No comments: