JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, October 09, 2008

syawal yang berlalu..

<

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


Alhamdulillah, Aidilfitri berlalalu penuh kegembiraan. Moga2 amalan sepanjang Ramadhn diterima dan moga madrasah ramadhan telah berjaya mendidik jiwa menuju jaya yang bernama TAQWA. TAqabbalallaahu minna waminkum..

Sambutan Aidilfitri saya dan keluarga sederhana tetapi meriah. ALhamdulillah, tak putus tetamu berkunjung, moga kedatangan mereka membawa rahmah buat kami sekeluarga dan menguntum ukhwah yang terjalin.

1 Syawal.
Kami 8 beradik, kakak ipar dan wan bersama mak dan abah. Lengkap penghuni rumah. Saling bermaafan .

Kenangan kami sekeluarga di pagi raya..


Usai solat sunat Aidilfitri, kami beraya dengan 3 buah kereta. Perjalanan ke rumah saudara mara. Destiasi pertama- Felda Lembah Klau, Raub- Rumah Miktam-kakak emak. Kemudian ke Chamang, Bentong (rumah Mak Long- kakak emak), ke Benus, Bentong (Mak Teh-kakak emak), seterusnya ke Jambu Rias- Kampung emak menziarahi rumah Aki The (adik wan). Dari Jambu Rias kami melalui jalan manchis-simpang pelangai menuju ke Triang. Kali ini rumah Mak Ngah (kakak abah) di Felda Sg Kemahal jadi destinasi. Dari Triang kami ke Temerloh- rumah Mak cu (adik mak) dan tiba di Taman Saga jam 9 malam.

2 Syawal
Kami menyediakan Mi TomYam untuk tetamu. Sepupu emak datang beraya 5 kereta bersama anak-anak dan menantu serta cucunya. Meriah rumah. Sampai ke petang tetamu berkunjung.

3 Syawal
Mak menziarahi kakak iparnya di Negeri Sembilan. Saya dan adik-adik menanti tetamu datang dengan hidangan nasi beriani. Hari ini tidak seramai hari semalam tetamu berkunjung.

4 Syawal
Meriah rumah kami dengan kunjungan tetamu. Nasi Ayam menjadi hidangan. Reunion batch saya berjalan lancar. Seronok dapat berjumpa teman-teman seperjuangan semasa di Al-Wosto dahulu. Turut hadir ustazah2 yang baru menamatkan pengajian dari Mesir. Eibe, Yan dan Halim datang bersama anak masing-masing. Aisyah Humaira, Hakimi Amsyar dan Annur Eiman diraikan mak-mak sedara dan ayah-ayah sedara dan menerima banyak duit raya. Abah juga gembira menerima kunjungan anak-anak murid beliau yang kini sudah berjaya dalama bidang masing-masing. Reunion kami dimulakan dengan bacaan doa selamat. ALhamdulillah, moga ukhwah yang terjalin sepanjang 5 tahun di bumi Al-Wosto berpanjangan.

bergambar sebelum pulang..



Selain batch saya,adik-adik saya- Mimi Syuhada dan Izzati juga dikunjugi rakan-rakan mereka. Ramai juga sepupu yang bertandang hari ini. Memang meriah rumah kami hari ini.

5 Syawal
Staff mak datang beraya dari Kedah. Kemudian anak sedara kami pula datang. Hidangan hari ini- Nasi dengan ikan patin masak tempoyak. Petangnya sepupu emak pula berkunjung. Mi sup pula jadi hidangan. Meriah sungguh. Abang Long dah balik ke kuching, Mimi dan kakak ipar pulang ke Putrajaya. Ipi ke UIA. Izzati ke Ikip, Kuantan maka tinggallah saya dan adik-adik yang lain di rumah. Malam- kami beraya ke Gajah Mati, rumah mak angkat saya dan adiknya.

6 Syawal
Emak dan Abah kerja
Adik-adik ke sekolah
Saya tinggal di rumah

7 syawal
Pulang ke UIA dengan menaiki kereta jiran. Pak Cik Rahman perlu menjalani rawatan di IJN maka saya menumpang kereta anaknya yang juga ke sana. Dalam perjalanan bersembang dengan Aisyah dan Adiknya Ika. Comel dan petah kedua-duanya.


No comments: