Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Monday, August 04, 2008

raja buah

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Hujung minggu yang ceria buat saya.

Jumaat:
saya akan pulang ke rumah hari ini. semangat. maklumla, sudah sebulan lebih tidak menjejak laman ayahbonda. rindu aroma rumah yang sentiasa mendamaikan.

Pagi- saya ke KL bersama Jae,Shariah, Rehan dan Jannah. selesai makan-makan, kami ke MYdin Kotarya. Membeli peralatan untuk membuka sebuah Taski di Kg Kuala Mu, Perak. Alhamdulillah, usaha pelbagai pihak menemui hasil. Shariah, saya kagum dengan semangat anda! Moga diteruskan usaha.Moga diberkati selalu

Saya pulang dengan menaiki bas ke Bentong, lalu singgah di pejabat emak dan pulang ke Mentakab bersama emak. Dalam bas emak berbisik :

'Abah dah beli durian kampung tadi. Banyak. Dia tau ngah nk balik'

saya senyum. Abah, yang sentiasa tahu kegemaran saya.

Pulang ke rumah, tidak lama selepas berehat, emak dan abah memanggil saya. Duduk di ruang antara dapur dan ruang tamu, abah membelah durian satu persatu. Emak membantu. Saya pula menyuapkan durian seulas demi seulas ke dalam mulut. Hehe. Da lama menunggu peluang ini. Alhamdulillah. NIkmat yang tidak terhingga.

Sabtu.

Emak membeli barang di pasar pagi-pagi lagi. Dengan sarapan sekali. Ada 3 ketul kuih bakar sama. Owh, itu kuih kegemaran saya.Emak tidak lupa itu. Saya hanya mampu terharu dalam hati. Semalam abah, hari ini emak pula. Terima kasih mak dan abah.

Malam- kami berkenduri, menjamu makan jiran-jiran tetangga. Menu kampung. Kerabu kacang botol, gulai lemak nanas dan ikan masin. Sambal tempoyak masak. Sambal tempoyak mentah. Ikan masin. Ayam goreng. Semua memancing selera. Tetamu juga ramai memenuhi rumah. Meriah tapi sederhana. Alhamdulillah.

Ahad

Ke PC Fair di Dewan Sri Mentakab. Sekadar menjamu mata. Tidak bersemangat untuk pulang ke UIA. Ah, esok saja saya pulang. Hari yang manis. Pesta makan buah-buahan berterusan. Nikmat. Alhamdulillah

Isnin

Pulang ke UIA. Merindukan raja buah.

No comments: