Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, August 26, 2008

selamat menuju mawadah rahmah n sakinah


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


Ogos ini, beberapa sahabat akrab saya mendirikan masjid.. Selamat menuju mawaddah, rahmah dan sakinah..

Naim & Fatimah



Ramadhan lalu, saat ber YM dengannya, Naim memaklumkan pada saya bahawa dia telah menemui ‘seseorang’ untuk dikongsikan impian dan harapannya. Lalu Naim menyuarakan hasratnya untuk mengikat tali pertunangan. Saya tumpang gembira, dan sebelum Ramadhan kali ini menjengah, Naim dan Fatimah selamat mendirikan rumahtangga. Naim, sahabat yang amat baik, yang sedia menyusahkan dirinya untuk menyenangkan sahabat-sahabatnya. Naim, you told me once- there is no ‘turning back’ in your life. Nasihat yang banyak mempengaruhi Tikah selepas itu. Then, dengan pegangan itu, akhirnya Naim temui seseorang yang terbaik, yang diciptakanNYA untuk Naim. But it’s different in my case. The ‘turning back’ (biiznillah) is my destination, Insya Allah. ;-)
comradean di walimah naim

Wan & Faheem


Wan, I still remember, u told me that :
At the very first time u saw me when I became your roommate, u told yourself that u believe that girl is a very special person and you wished to be her special friend.. then we became close and u realized how special is ‘the’ girl.

Indeed, u are the one who is very special. To know you and to be close with you is one of the most precious thing in my life. Hamdan Lillah..
Moga Allah rahmati Wan dan Suami dan semoga Allah mengganjari kalian jannah atas segala kebaikan kalian.Ameen.

Mok Ana & A.Zul


Ukhwah yang merimbun dalam COMRADE. Tiada kata yang terbaik untuk menggambarkan indahnya ukhwah saya dan Mok Ana. Kala malam saya menjadi siang- tidak mampu melenakan mata kerana keresahan berdepan masalah, cukuplah 1 miss call atau sms untuk Mok Ana, lalu pasti diberi respon, berkongsi gundah dan meleraikan resah. Juga tidak mampu diukur berapa KM sang kancil DAL milik Mok Ana membawa saya dan sahabat-sahabat COMRADE lain ‘makan angin’ dan ‘mengukur’ jalanraya. Musafir demi musafir yang mengakrabkan kami. Malah Mok Ana merupakan ‘penyimpan mohor besar rahsia-rahsia’ yang amat saya senangi.

Buat Yang ( hehe, pasni takleh panggil Mok Ana ‘Yang’ kot? ) thanks for everything.. Love u very much. I’ll be missing you.. Buat Mok Ana dan A.Zul, selamat menempuh hidup baru, moga diberkati selalu.
comradeans menyerbu pengantin

***
Berkongsi kegembiraan mereka, saya juga tumpang gembira, melihat mekar senyumaan mereka di hari bahagia mereka, cukup menggembirakan. Ya Allah, moga kegembiraan ini berpanjangan milik kami, sehingga saat kami bertemuMU nanti.

Rakan datang dan pergi.. namun sahabat sejati tetap dekat di hati…

No comments: