Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, January 26, 2010

Rindu

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله... السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Pagi2 tadi, ada dua orang budak mengganggu tidur saya.. hehe.. 2 budak comel menunggu di hadapan pintu pagar utama Mahallah Asiah, ingin berjumpa sebelum mereka ke Kuantan dan seterusnya ke Leryar esoknya. Raihan n Irah.. Ingin berjumpa melepas rindu. dan saya juga rindukan adik-adik ini.

Keberangkatan ke Leryar, perbualan saya dan Jaie malam tadi, gambar-gambar lama COMRADE yang diletakkan di muka buku, dan perkembangan rakan-rakan COMRADE satu persatu.. yang berkahwin, yang beranak, yang bertambah anak dan sebagainya,,, Itu semua menjadikan saya rindu! Rindu yang amat untuk melalui jalan yang sama lagi, ziarah ke kg Orang Asli. Perkara yang amat lama saya sudah tinggalkan. Kali terakhir ke mana yer? saya tidak ingat tetapi kalau tak silap ke Kuala MU..

Selepas itu, saya amat sibuk menggalas 2 tanggungjawab sebagai pelajar, hingga banyak benda yang tidak terusrus.. kerinduan untuk masuk ke kampung ada tetapi kekangan masa juga sentiasa ada.Yang mampu saya buat sekadarnya, mendoakan perjalanan demi perjalanan, membantu sikit sikit apa yang ada, menghadiri majlis-majlis di UIA kalau berkesempatan.. Namun rindu untuk turun ke medan sentiasa mekar. Tunggulah saya selesaikan tanggungjawab belajar yang satu ini, dan saya akan turun ke medan kembali, biiznillah..
.
hmm.. encik, encik mahu ikut tak? Jom.....!

No comments: