Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, February 17, 2009

memberi

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Modules for English Camp
Syarahan Bahasa Arab
Bahasa Bahasa Arab
Tesis

Antara senarai kerja saya sekarang. Agak sibuk. Berat pun dah turun. Apapun Alhamdulillah tiada tekanan mengiringi tugasan-tugasan ini. Malah gembira yang amat menekuni tiap satu darinya.

Bermukim di sekolah lama, saya memilih tinggal di asrama, rumah warden. Maklumlah, petang-petang saya menekuni para pemain bola jarring, melatih mereka. Maka tinggal di asrama adalah jalan terbaik memandangkan jarak rumah-asrama memakan masa hampir 45 minit jika berulang.

Duduk di sini tenang-tenang. Masanya saya ‘memberi’ dan menunaikan janji pada diri sendiri. Kerana dahulu saya pernah berjanji, jika satu masa saya diberi peluang kembali ke sini, saya ingin ‘memberi’ sebanyaknya. Kerana tanah ini dulunya telah banyak ‘memberi’ kepada saya.

Maka tiap saya dan ketika, hati ini berlagu riang di sini.

PENYAKIT TANGAN

Minggu ini saya bertugas Di perhimpunan sekolah, saya menyentuh tentang penyakit tangan.

1) Suka buang sampah merata-rata
2) Suka menconteng buku teks yang diberi pinjam.

Di penghujung, saya ingatkan diri sendiri dan pelajar juga, bahawa satu masa tangan kita ini akan berkata-kata memaklumkan lakunya di dunia.

“Hari yang ditutup mulut mereka dan berkata tangan-tangan mereka…” (Salah satu ayat dalam Surah Yasin)

Ayuh, sayangi tangan kita dari segala penyakit tangan.

Nota Kaki:
Bimbang. Syafaakallah!

No comments: