Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, December 27, 2007

terkini

my new rafiq


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


Assalamualaikum...

Lama saya tidak menjenguk rumah ini.. Moga pembaca sekalian sihat sejahtera dalam lindungan Allah..
Coretan kali ini, mungkin bercampur baur. Caca marba gitu.. pelbagai cerita terdahulu..

TOT di PD
Alhamdulillah. Banyak sangat yang saya pelajari sepanjang training berlansung. How to be a good leader, communication skills, a good presenter, A power point presentation.. selain berkenalan dengan kawan-kawan baru. Alhamdulillah. Saya ke sana sendiri, tanpa mengenali sesiapa, tapi sebaik mula program, dimudahkan jalan untuk saya membina ‘comfort zone’ saya sendiri, disamping rakan-rakan baru..

Di sana, tiap sesi kami akan bertukar kumpulan. Dan tiap sesi ada perbincangan, setiap orang diberi peluang menjadi group leader untuk memimpin perbincangan. Saya diberi peluang menjadi GL pada sesi kedua. Alhamdulillah, they gave me average 8/10 sebagai GL that session. Alhamdulillah juga, saya antara 8 peserta yang mendapat gelaran “Datuk” atas penglibatan aktif sepanjang sesi Br. Rizal..

Really gained many things… bersyukur sangat-sangat.. Alhamdulillah..

Aidiladha
Saya pulang lewat petang sebelum raya.. ambil miktam di Bentong, dan pulang ke Taman Saga terus, dengan ipi my brother. Sampai di rumah, semua sudah tersedia, lemang,ketupat,rendang ayam dan daging.

Pagi Raya- kami pulang ke Jambu Rias. 12 ekor lembu dikorbankan. Meliputi 3 kampung berdekatan. Tapi semuanya dikorbankan di tapak penyembelihan ayah saudara saya (sepupu emak) yang merupakan penternak dan pembekal lembu. Seronok berjumpa saudara mara.

Kami adik beradik berkumpul di laman ayahbonda (kecuali abg long yang pulang beraya ke Kelantan- rumah nenek kakak ipar saya. Seronok menghabiskan masa di rumah bersama adik-adik. Paling menggembirakan, melihat kak chik yang sudah sihat, Alhamdulillah.

Raya pertama-malamnya bercadang beraya ke rumah Fatimah di Lebak. Tapi Fatimah bagitau jalan agak tidak berapa baik untuk perjalanan malam. Jalan rosak gara-gara banjir. Lalu projek raya tertangguh.

Petang Ahad, barulah kami ke rumah Fatimah. Sempat melihat fenomena banjir yang dah mula surut. Saki baki dan kesan banjir di kampong-kampung sepanjang persisir sungai Pahang menyedihkan… Kesan rumah berlumpur di mana-mana.

Malam itu kami ke Gajah Mati pula. Rumah Mak Nah. Banjir antara yang terburuk. Rumah mak Nah dinaiki air sampai ke rumah atas. Ketika saya sampai, banjir telah surut, tapi melihat kesan dan kemusnahan banjir, memang agak memilukan. MOga ujian ini diterima penuh sabar, penuh pengajaran.


Anniversary mak dan abah
20 disember. Anniversary mak dan abah yang ke 26. kami adik beradik menyambutnya, sekadar membeli kek buat mak dan abah. Moga kerukunan keluarga kita sentiasa kukuh. Moga Allah sentiasa memelihara kita semua dalam kasih sayangNYA.

My new rafiq
Akhirnya, Alhamdulillah, my dream rafiq is mine. Berjaya juga memiliki lap top untuk keperluan sendiri. Tepat pada masanya, kerana sem ni, 3 dari 5 subjek yang diambil menggunakan LMS. Semuanya online. Ada new rafiq ni, Alhamdulillah,mudah sikit menguruskan semua.

k.. sekian coretan kali ini, minggu ini, ada ‘misi’ lagi, mengembang agama Allah. Moga DIA mudahan semuanya dan menurunkan hidayahYA
Allahu Al-Musta’an.


p/s: tahniah buat my love- kak chik yang dapat 5A 2 B dan 1C dalam PMR. walaupun sakit, kak chik tetap dah usaha untuk lakukan yang terbaik. Sekarang, kak chik dah sembuh, Alhamdulillah. Moga terus sukses my dear..

hujung 2007...

saya menunggu 24 yang 24..

2 comments:

Anonymous said...

هذا جميل

Sarah Mohd Shukor said...

salam kak tikah. terlepas pandang yg mak ayah kak tikah dh 26 tahun bersama rupanya. tahniah utk mereka ye.

ehem.. 24 yg 24 :) dalam maksudnya. tp sy faham dan ingat selalu :) hihi.

sy plak dh terlepas 19 yg 19 :p