JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Monday, November 29, 2010

500

بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله... السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Amat lama saya tidak kemaskini blog ni. Dah bersawang..terakhir, entry berkisar Syawal..sekarang dah nak masuk Muharram. Dan rupa-rupanya entry ini adalah yang ke-500 di blog saya!

::Cikgu ::

Tugasan sebagai cikgu dah bermula dan saya gembira dengan apa yang dimiliki sekarang. Sekolah yang persekitarannya bagus dan banyak membantu saya menjadi seorang pendidik yang baik. Selain mengajar, saya juga belajar banyak perkara.

::De Templer- Chinese Muslim Food::
Nak kongsi satu tempat makan yang bagus. Sebelum ni, saya memang biasa dengan kawasan situ cuma tak pernah ke restoran tersebut. Baru-baru ni singgah dengan Emak dan Abang Long. Restoran makanan Cina Muslim. Namanya seperti di atas, dekat Taman Melati. Berhampiran outlet Sate Kajang Haji Samuri dan Leha Kelfood. Harga yang berpatutan dan masakannya lazat. Saya order nasi kukus + sotong berlada. Mak makan Mee Singapore dan Abg Long makan mi apa ntah namanya. Tambah lagi dengan order lain- Dim Sum, Siaw Mai dan satu lagi apa ntah namanya. Lagi ada pau dan Air Longan + Kasturi Asam Boi. Makan sebanyak itu cuma RM52. Pada saya berpatutan (sebab banyak jenis dan hidangan nasi/mi nya amat menimbun dalam pinggan)..Pasni kalau teringin nak DIm Sum saya nak ke sana lagi..!



::Azan::
Tahniah encik Tunang atas kelahiran anak saudara yang baru. Seronok dia bercerita mengazankan anak saudara yang baru lahir tengah2 malam (12.30 mlm)..

::2 Bulan::

2 Bulan sebelum majlis.. senarai 'to do' sangat panjang..semua nak buat cuti ni..menjelang bulan januari dan sesi persekolahan bermula, memang akan sibuk sangat-sangat dengan hal ehwal sekolah.. Moga Allah permudahkan semua

::Sokong::
Dia kata:
"saya kenal dia dari sekolah dan dia memang aktif dengan kerja-kerja begitu (kemasyarakatan & kerohanian) .. Jadi insya Allah, dia akan terus bantu masyarakat. Kami akan sama-sama terus bantu masyarakat."
senyum.Alhamdulillah. Moga-moga Allah permudahkan dan selalu bantu niat yang baik.

Sekian entry ke-500 yang ringkas. Jumpa lagi entry 501 yang tidak mahu dijanjikan bila. ;-)
Allahumma Yassir umurana...

No comments: