Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, June 05, 2007

skrip-NYA yang sentiasa terbaik

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

-i-
saya menerima berita tersebut dengan dukacita.trip ke sabah untk program English dan Dakwah Course di SMK PUtatan-tak dapat saya hadiri. dukacita melanda.kerana lambaian gunung Kinabalu yang memang sekian lama ingin saya lihat.. dan sering saya dampingi di majalah2, pamplet2 pelancongan.. sayangnya rezeki untuk ke sana tiada.. sedih.tapi saya pujuk hati, ada yang lebih baik menanti..

dan benarlah, segala puji milikNYA. pendaftaran untuk sarjana dipercepat, dari tarikh asal -2 julai- ke 20 jun (tarikh saya sepatutnya ke sabah)..
maka sesungguhnya saat itu, hanya kesyukuran dipanjatkan. betapa hanya DIA tahu apa yang terbaik untuk hambaNYA.

-ii-
menyambung pengajian.itu tekad saya.biarpun kadangkala teruja mendengar rakan-rakan lain melalui temuduga demi temuduga untuk mendapat pekerjaan, malah ada yang sudah bekerja, merasa duit gaji sendiri. sebelum saya ke uia minggu lepas, perbincangan keluarga.saya melihat kedudukan kewangan agak goyah untuk saya teruskan pengajian. saya melihat agak sukar untuk yuran pendataran hampir 3k disediakan. mak dan abah tidak bersuara. namun saya membaca riak gusar di wajah mereka. saya berfikir banyak kali. mungkinkah Allah menyukarkan jalan ini sebagai isyarat-saya perlu tangguhkan hasrat saya sekurang2nya untuk 2 tahun ini? buntu. berulang kali saya berfikir.berdoa.moga diberi jalan terbaik.berfikir juga tindakan alternatif untuk saya lakukan.sepanjang perjalanan dari mentakab ke uia, saya berfikir.dalam hujan malam itu, saya tak sedar air mata tidak mampu ditahan, tatkala memikirkan saya perlu korbankan dahulu keinginan itu.dan saya sedar, tidak seharusnya menjadi anak yang mementingkan diri sendiri.

urusan clearance selesai dengan lancar.dan saya dikhabarkan dengan tarikh pndaftaran sarjana yang diawalkan.semakin saya ragu.mampukah mak dan abah mencari sejumlat not itu sebelum hari pendaftaran?.dan saya jadi akur dengan takdir bahawa mungkin bukan rezeki saya untk terus menyambung pengajian.lalu bonda tersayang dihubungi.saya makluman tarikh pendaftaran diawalkan.dalam bahasa yang sarat kebimbangan.belum sempat saya luahkan hasrat mengundur diri dari pengajian, bonda memaklumkan.. rezeki datang. berbudi pada tanah.tidak pernah menghampakan.dan hasilnya datang tepat pada masanya. dan sepatah kata emak, 'memang rezeki kak ngah nak belajar lagi'.

saat itu, air mata jatuh dari tubirnya tanpa saya sedari.betapa DIA selalu ada saat2 genting begini. segala puji milikMU.. dan saat ini, hanya kesyukuran padaMU.. tak ternilai nikmatMU..

No comments: