Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Friday, June 29, 2007

malam yang kelam...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Alhamdulillah, selesai 2 hari taaruf programme untuk post graduate student june 2007 intake.. malam yang kelam.. saya online dari cc mahallah Asiah.. 'melarikan' diri sebentar dari kesunyian malam.. rakan-rakan sebilik sudah pulang ke kampung siang tadi..
jiran-jiran sekeliling juga sudah pulang ke kampung.sunyi dan sepi blok PG asiah.. blok-blok lain juga begitu. UIA masih bercuti.. dan kelam malam adakala mengundang 'seram'.. saya di bilik bersendirian.. ditemani mp3 dengan alunan nasyid2 The Zikr, Nahwan Nur, Qatrunnada dan seangkatan dengannya, juga alunan suara Sheikh Said Al-Ghamidi mengalunkan ayat-ayat suci Al-Quran.. dengan charger yang tertinggal di rumah- mp3 akan 'mati' bila-bila masa.. dan keadaan ini sungguh asing bagi saya..2bulan cuti, duduk di rumah, sudah terbiasa dengan tawa senda adik-adik.. 2 3 hari lepas, selain sibuk taaruf, masih bisa saya mendengar kecoh dan gurau senda sahabat-sahabat COMRADE.. dan malam ini, sunyi.sepi.khali.. dari ruang yang kecil ini- tempat baru untuk saya bermuklim sepanjang kembara ini.. moga tiad ruang kesunyian di hati..

dan itulah kita suatu masa, pasti kembali, sendiri di ruang kubur, hanya berteman amalan, dalam ujian menjawab soalan 2 malaikat..
dan seperti itu jua kita nanti....


sahabat2 comrade ke Sg Pelantok, Sg. Siput, Perak untuk islamic Practical Teaching for Aborigines (IPTA) pagi tadi.. saya akan menyusul esok... Selamat Berjuang sahaba-sahabatku.. ikhlaskan niat.. moga Allah bersama kita.. Insya Allah..

No comments: