Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, June 19, 2007

My love- Zulaikha





Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


Siti Zulaika Dania.anak kepada angah- jiran yang juga kawan saya dari kecil. Angah bertugas sebagai jururawat di Penang. Kerana beberapa masalah, si comel ika terpaksa ditinggalkan bersama neneknya. Keluarga mereka jiran kami. Nenek ika (mak Cik Kinah) merupakan pengasuh adik-adik saya- Amran Munawar dan Nur Izyani bila mak pergi kerja (macam hubungan saya dan mak Nah). Kluarga kami memang rapat, macam saudara sendiri.

Sepanjang cuti ini, tiap petang saya akan menghabiskan masa bersama ika. Petang-waktu makan, mandi dan jalan-jalan. Dan saya akan offerkan diri, buat semuanya untuk ika. Usianya 8 bulan. Keletah, sangat aktif. Mudah tertawa. Comel.sesiapapun yang tengok, pasti jatuh sayang padanya. Tapi ika agak cerewet. Tak suka dipegang, kecuali oleh orang-orang yang biasa dengannya.


Tiap-tiap petang, menjelang senja saya akan pulang ke rumah, dan saat itu selalunya sukar. Kerana ika akan menangis bila saya tinggalkannya.. ..

Esok saya akan mendaftrakan diri untuk memulakan pengajian master; hujung bulan ini pula ika akan pulang ke pangkuan mama dan papanya di Penang.saya akan rindukan ika nanti..ketawanya, jeritannya, tangisannya, telatahnya.. nampaknya pas ni kena beli minyak rambut shurah yang ika pakai tu, supaya dapat saya hidu ‘aura’ ika, terasa dekat di hati..


No comments: