Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, September 04, 2008

Alhamdulillah..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


Alhamdulillah, saya telah menghantar proposal tesis (proposal baru..) ke qism tadi.. (department). Berikutnya, saya akan melalui satu sesi munaqasyah (viva) untuk proposal tersebut di hadapan 5 panel termasuk musyrif saya Dr Yasir. Berdebar juga. Mudah-mudahan dipermudahkan semuanya.


Sementara menunggu sesi tersebut, saya ingin melakukan persediaan rapi supaya dapat mempertahankan tajuk ini kelak ketika sesi viva. Saya juga diberi homework oleh Dr Yasir, beberapa perkara yang perlu dilakukan sekarang.


Antarnya- berlatih menaip dengan laju.


Kata Dr Yasir- tengoklah blogger, mereka menulis panjang sekali, mereka menaip dengan laju, itu satu kemahiran yang perlu dipelajari. Saya cuma tersenyum. Saya sudah memiliki blog ini sejak hampir 4 tahun yang lalu. Ya, kemahiran menaip dalam rumi boleh dikatakan laju, cuma kekadang tersalah taip. Dan saya berazam memiliki kepantasan sama untuk menaip dalam bahasa Arab pula.


Saya tersenyum kerana Dr Yasir tidak tahu bahawa saya juga tergolong dalam 'blogger' ;-) shh.. jangan beritahu beliau kewujudan blog ini ok? ;-)


Tajuk tesis saya- biarla rahsia dulu setakat ini. Saya akan bagitahu usai sesi munaqasyah nanti. Tetapi penulisan dan kajian ini melibatkan Debat Bahasa Arab... Satu kajian yang diharap membantu meningkatkan penguasaan kemahiran bertutur di dalam Bahasa Arab, Insya Allah.


***

Saya ingin kongsikan laman web ini- ada banyak video berbahasa Arab boleh dimuat turun, nasyid-nasyid arab serta khutbah. Ini sebuah you tube yang islamik.




***


Adik-adik peserta kem bahasa Arab SMK Tasik Puteri bertanyakan gambar program lalu.



So gambar-gambar lain boleh dimuat turun di sini >>> http://dhiyauqalbii.fotopages.com/

***

Selamat menambahkan amalan.. Ramadhan Kareem

No comments: