Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Friday, September 12, 2008

tunggu teduh..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Salam Ramadhan ke 12..Alhamdulillh, tadi sesi munaqasyah (viva) untuk proposal tesisku berlangsung. Lima panel - Dr Shamsul Jamili, Dr Abdul Wahab, Dr 'Asim, Dr Abdul Razak As-Sa'di dan Dr Akmal Khuzairi menjadi panel disamping musyrif- Dr Yasir Ismail.

Alhamdulillah, tajuk telah diterima, cuma ada beberapa pindaan pada proposal tersebut. Moga-moga dipermudahkan urusan semuanya dan berharap dapat menyelesaikan semuanya dalam minggu ini.

Perancangan untuk pulan ke laman ayahbonda ditangguhkan ke minggu depan. Saya bimbangkan Wan sebenarnya, kerana janji untuk pulang adalah untuk menjaga beliau. .. Kesian Wan yang tidak mahu ke mana-mana, tidak mahu ke rumah mak-mak sedara yang lain. Dia hanya ingin mendiam di rumah kami, menghabiskan usianya di sini. Cuma masalahnya, waktu penghuni no 60 jalan saga 15.taman saga itu keluar bekerja/ke sekolah, rumah akan kosong. dan amatlah sukar untuk membiarkan wan berseorangan di rumah. Dia masih kuat dan masih boleh menguruskan diri sendiri cuma dia menghidap pitam- pening kepala yang akan menyerang tanpa beri apa-apa amaran.

2 bulan ini. adik saya Izzati ada di rumah kerana bercuti maka wan gembira mendiami rumah kami ada adik yang temankan. Hari ini Izzati telah mendaftar untuk Sem barunya so wan juga terpinga-pinga keseorangan.. berkali dirayu, dia tidak mahu pergi ke mana-mana. Katanya jika tiada siapa di rumah untuk menemaninya, dia rela tinggal di rumah orang-orang tua. oh tidak! itu takkan kami biarkan berlaku.

So, harapya saya dapat selesaikan segalanya dengan cepat, pulang dan boleh menemani wan.Sekurang-kurangnya untuk sepanjang Ramadhan ini. Selepas ini? tak tahu lagi, perlu difikirkan nanti.

**
Tunggu Teduh Dulu. Dah lama saya mencari novel ni, dulu hanya terjual online maka saya bermalas-malas mendapatkannya. Minggu lalu, saya ke MPH Wangsa Maju dan secara tak sengaja tangan ini tercapai novel ini. RM29.90. saya tanpa ragu-ragu mendapatkannya.

Hati tengah rusuh. Alhamdulillah, banyak yang saya dapat. Novel ini benar-benar menyentuh jiwa. Kedit buat Faisal Tehrani atas karya yang mampu membawa jiwa mendekati keagunganNYA. Tunggu Teduh Dulu. Ya, saya harus sabar menunggu teduh. Dan harus sentiasa yakin dan memegang kejap- Kerja DIA tiada siapa yang tahu.

Saya sukakan hari-hari Salsabila Fahim mengerjakan Umrah. Tanah Suci Mekah dan Madinah terasa amat dekat di hati. Al-Wasfu (gambaran) tentang kedua tanah suci tersebut amat terperinci hingga terasa saya berada di sana. Kerinduan untuk ke sana memuncak. Moga-moga dimudahkan jalan saya menjejak Tanah Haram kelak. Dan suasana itu menjadikan saya meyakini dalam hati. Itu bukan main-main. Itu bukan sia-sia. Cuma saya perlu percaya- tunggu teduh dulu!


Ketenangan Ramadhan benar-benar hadir lagi,Alhamdulillah atas nikmatMU ini. Allahu Akbar!

2 comments:

Anonymous said...

Saya juga sedang mencari novel yang sama. Masih belum ketemu. Ingin habiskan dulu Salju Sakinah oleh ustaz Zaid.

Semoga wan sentiasa dalam lindungannya.

p/s: pssst, orang kata dia itu syiah. tapi saya peduli hape. hahahaha

dhiyauqalbii said...

SAYA SUDAH KHATAMKAN SALJU SAKINAH OLEH UST ZAID. DAN SEMPAT 'MEMBEDAH' NOVEL TERSEBUT- MEMBANTU DR RAHMAH YANG DIJEMPUT MENJADI PANEL BEDAH NOVEL TERSEBUT DI DBP..

ADA JUGA TERDENGAR ORG KATA BEGITU.. SAYA PUN PEDULI HAPE.. HEHEH