Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, December 13, 2007

Tag Ira

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

8 perkara tentang saya- menjawab tag Ira dalam blognya

1
seorang yang cuai. selalu tercicir barang. Kalau beli barang, bayar, saya tertinggal barang di kaunter. Kalau barang dah ambil, kadang-kadang terlupa ambil duit baki. Dah banyak kali kehilangan barang-barang kesayangan sebab cuai ni.. antaranya jam tangan hadiah abah sempena kecemerlangan PMR, dan jam tangan yang saya beli dengan duit kemenangan Pidato Piala Diraja Daerah Temerloh 2001. Tapi dah makin dewasa ni, jam tangan dah tak hilang lagi.
Saya pernah tertinggal bag di Mydin Selayang (kat tempat simpan beg). Dah balik ke uia baru sedar. Kalut sungguh. Masa tu pergi beli barang program COMRADE. Akhirya, budak-budak COMRADE tolong amik. Hairul ke sana semula dengan motor shukri. Thanks a lot. Mujur masih selamat. Dalam beg tu ada dokumen-dokumen penting, termasuk pasport antarabangsa (masa tu beberapa hari selepas pulang dari India, tak sempat nak simpan pasport tu lagi).

Terkini, masa di Rual. Saya letak beg (juga mengandungi barang2 penting termasuk purse, handset) di Surau, kemudian menolong angkat barang-barang ke dalam trak. Saya ambil beg pakaian dan berjalan kaki ke tempat bas menunggu (kira-kira 10 minit jalan kaki). Baru teringat beg yang tertinggal di surau. pusing semula ke surau dan ambil beg tu. Mujur tak ada apa2 hilang (biasa masuk kg OA, tak akan berlaku kecurian apa-apa coz mereka memang terdidik tidak mengambil barang orang. Letak mana-manapun, setakat ini, sepanjang pengalaman saya, Insya Allah, selamat)
Terus naik bas. Dah sampai dekat Jeli baru teringat, saya tak masukkan beg pakaian dalam bas. Akhirnya, saya ke KUala Mu sehelai sepinggang, a true survivor. Menumpang kasih my kembar Fatin.MUjur barang2 penting ada dalam beg yang saya ambil dari surau tu. Akhirnya, bila pulang ke UIA, beg pakaian saya selamat. ada comradean yang tolong masukkan dalam bas pas tengok tak ada tuan yang masukkan bas tu.Allahu Al Musta'an. Tq all.. dan saya yang cuai- moga2 tak cuai lagi pasnie.. huhu

2
tak banyak cakap. Kecuali bila jumpa geng. (that's why saya rasa saya bukan pendebat yang baik) coz asalnya, saya memang begini, hanya bercakap bila perlu.. Lebih suka memerhati dan mendengar dari bersuara...

3
suka biru. sangat suka, sebab itu, laut dan awan antara terapi terbaik melepas tekanan.. lapang, tenang dan damai. Maha Suci Allah.

4
tak suka konflik. tak suka gaduh-gaduh. tak suka saat-saat genting dan tegang. if happen macam ni, saya prefer mengalah dan akan cari penyelesaian cepat-cepat. hidup ini terlalu singkat untuk bermusuhan

5
suka budak-budak

6
tak suka buat salah. coz tak suka kena marah. sebab tu dari sekolah, saya budak skema. Kalau buat salah, even kecik, saya rasa bersalah sangat-sangat. Ntah, dah terbiasa macam tu.

7
Puntual. Tak suka 'janji melayu'. Kecewa dengan banyak organisasi/sikap orang kita yang tak menepati masa. Kita lupa tuntutan 'demi masa'...

8
Memilih bila membeli barang-barang. Sanggup turun naik kedai/pusing2 KL untuk cari satu pasang kasut. Selagi tak berkenan betul-betul, saya takkan beli. BUkan pilih yang branded atau eksklusif, tapi if saya main pilih jer, saya rasa membazir, nanti mesti tak pakai. Tapi if dah jumpa yang berkenan tu, saya akan pakai sampai la tak boleh dipakai lagi. So, dalam satu masa, biasanya cuma ada satu kasut/sandal ajer, satu handbag ajer. Takder nak tukar2.

sekian. Wallahu a'lam. untuk menilai diri ini, kawan-kawan sekeliling lebih memahami..
Harap Ira berpuas hati...

No comments: