Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Friday, December 07, 2007

Sambungan: corat coret IPTA Pos Sg Rual dan Misi ke Kuala Mu

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


ayam tak berekor.. antara kebesaran Allah yang saya temui


:::Tahniah buat sebilangan warga UNITEN yang join IPTA bersama COMRADE baru-baru ini. Moga aktiviti dakwah ini turut berkembang, dengan digalasi oleh syabab-syabab dari IPT seluruh negara. Masa muda untuk berjuang dan menuntut ilmu. Kembangkan lagi sayap perjuangan islam. Apa yang baik untuk diteladani dari program tempoh hari, ambillah. Yang buruk jadikan sempadan. Moga ikhwah dan akhawat di UNITEN akan terus istiqamah dalam prjuangan ini.

:: untuk adik-adik new comers- perjuangan ini tidak menjanjikan kesenangan, ubah pemikiran anda. Jika program UIA lain, benar, ada keseronokan. Tapi tidak di COMRADE- tiada hotel mewah sebagai penginapan, yang ada kesempitan, rumah buluh tanpa elektrik, tandas yang tidak sempurna perlu dikongsi 70 orang, (cuma jika anda bernasib baik, penginapan kelas ke-5 menunggu anda)

tiada makanan mewah- sardin, telur adalah menu utama. JIka bernasib baik, jagung, ubi kayu jadi santapan.

Masalah biasa-sunburn. Muka jadi gelap. jangan mimpi berwajah putih melepak. nak jaga kecantikan? lupakan saja, 7 hari genap dalam kampung, anda mungkin keluar darinya dengan keadaan lebih 'sawo matang'.

Namun, satu yang mampu dijanjikan- jika anda ikhlas menyahut seruan ini, semata-mata kerana Allah, inilah perniagaan yang akan menyelamatkan anda radi azab api neraka yang maha pedih. bukan janji kami, ini janjiNYA yang Haq.

:::Getah- permintaan getah asli meningkat, harga getah di pasaran stabil dan dijangka naik. Pengeluar getah tiruan sudah mula mengurangkan pengeluaran berikutan kenaikan harga petrol- antara bahan penting dalam pengeluaran getah tiruan di pasaran dunia. Tanaman getah punya prospek masa depan. Lalu, masih ada kawasan/tanah yang terbiar tidak diusahakan, berbudilah pada tanah.

:::Semaikan semangat berdakwah sejak anak-anak kecil lagi. Anis- anak Dr razak telah dibawa bapanya melalui jalan-jalan perjuangan sejak berusia 4 tahun. Begitu juga adik beradiknya yang lain (menurut asiah-kakak Anis). Justeru tidak mustahilah, dalam usia 7 thn itu, anis petah berbicara itu dan ini, termasuk memahami betapa dakyah kristian itu perlu ditentangi. Pengalaman mendewasakannya, dan beliau amat bijak orangnya- termasuk mengajar kami (kakak-kakak) teori memandu 4wd sepanjang perjalanan ke Kuala Mu.



:::Masa muda untuk berjuang. Ayuh, siapa pun anda, di mana anda berada, carilah jalan/ medium untuk sampaikan Islam. Teruskan kesinambungan kerja para Anbiya’.. Syahid di jalan Allah-jadikanlah setinggi-tinggi cita-cita. Keseronokan dunia hanya sementara. Kita cari damai abadi- damai di sana yang hakiki..

No comments: