Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, July 15, 2007

minggu pertama

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

minggu pertama sesi pembelajaran.. kebanyakan kelas cancel coz masih dalam adjustment perion.. yang pasti, kelas saya cuma pada hari isnin (petang) selasa (pagi dan petang) dan rabu (petang)..

kelas yang masuk ari tu, kelas psycholingusitic ajer....

permulaan yang baik untuk sem ni.. saya ingin terus berada dalam 'zon' ini, terasa tenang berada di situ.. moga Allah terus limpahkan kurniaNYA..

::saya vs mereka::
new room, new roomates.. teman-teman sebilik yang hebat-hebat.. rasa kerdilnya diri.. si jannah yang top scorer masa degreenya (1st class), yang datang dari educated family (kakak dan abangnya memiliki master, sedang dalam pengajian phd ).. si saiidah yang mak ayahnya merupakan lecturer.. dan saya- seorang yang biasa-biasa, lahir dari keluarga yang sederhana.. rasa kerdilnya diri.. tapi cemburukan ilmu, itu adalah satu kebaikan kan..

namun itu semua bukan menjadi batasa dalam ukhwah.. masih boleh mengejar pahala 27 darjat dalam tiap kali solat jika berada di bilik, itu sudah cukup mengumpulkan hati-hati kami.. moga bertemu dengan mereka yang rajin dan hebat ini, saya yang malas ni jadi rajin juga

:amiirah::
saya memohon menjadi amirah (chief fasilitator) untuk study circle (halaqah) di bawah credited skill, uia.. istimewanya uia- setiap pelajar perlu mengikuti halaqah/usrah sebagai credited subjek semasa semester 1 dan 2..

amiirah- di bawahnya ada 3 naqibah yang memimpin 3 usrah.. selain supervise perjalanan ke 3-3 usrah , amirah juga perlu memberikan mass lecture (in english) dalam 5 sesi..

saya memilih berada di sini, berkongsi ilmu dan pengalaman yang cetek untuk adik2 1st dan 2nd year.. untuk adik2 yang berasal dari relegious backgroud, perlukan islah.. dan adik2 yang berasal dari non-religious backgroud, matlamatnya tentu lebih besar, moga mereka menghayati erti khalifatullah yang sebenar..

semalam, selepas permohonan diterima, saya mengikuti half-day seminar tentang peranan amir dan amirah (macam TOT).. terasa sekejap masa berlalu.. Ust Ismail Chong- sedari dulu, sangat saya kagumi talknya kerana pengisian yang mantap.. tiap modul berasal dari kalamullah dan sunnah rasulNYA.. terasa macam air sejuk yang mengalir, masuk ke hati-hati yang dahagakan ilmu dan peringatan..

tanggungjawab baru, demi ummah, demi islam.. moga ada keberkatan dan barakah dariNYA..

::temuduga Yayasan Pahang::

esok pagi (isnin, 16 julai) saya akan menghadiri temuduga untuk pinjaman yayasan Pahang (pinjaman pendidikan) di Bilik Pahang, PWTC.. doakan saya.. moga dipermudahkan setiap urusan..

No comments: