Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, July 10, 2007

Trip to Singapore..

Masjid Sultan

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


Alhamdulillah, Allah memudahkan musafir kali ini..

Walimah janna n Mas’ud
Kedua-duanya my team mates dalam debat b.arab.. Janna Singaporean n mas’ud Indonesian.. Alhamdulillah, majlis yang ringkas dan sederhana tapi meriah.. majlis perkahwinan Melayu Singapura sama aje dengan Melayu Malaysia.. memang tidak ada bezanya.. Cuma saya rasa dalam banyak-banyak majlis akad nikah yang saya hadiri, saya paling suka dengan cara Qadhi menyampaikan khutbah nikah pada kedua-dua mempelai, cara penyampaiannya ringkas, tapi sarat dengan hikmah, sambil menyebut nama kedua mempelas, dari awal hingga akhir.. rasa lebih ‘dekat’ di pendengaran kedua mempelai..
pengantin bersama debaters (all singaporean, except me)
kenangan bersama pengantin, Dr Rahmah n her daughter, Sanah n Kak Yuni

turut hadir- Dr Rahmah dan rakan-rakan debaters yang lain.. Moga Allah memberkati kalian..



::thanks kak yuni dan keluarga::


sepanjang berada di kota singa, saya menginap di rumah kak Yuni di Yishun.. thanks kak yuni n keluarga, jazakumullahu khaira kathiira.. layanan yang amat istimewa.. menghubung ukhwah kita.. mak kak yuni yang baik.. sempat menghadiahkan saya 2 helai tudung.. terima kasih mak cik.. kata mak cik- pakai ajer buat basah kat rumah.. (coz saiznya tak sama macam yang saya selalu pakai).. takper, nanti saya pakai gak tudung2 tue.. nice to meet you.. moga Allah memberkati kak Yuni dan keluarga..

syukran mak kak Yuni..


jalan-jalan cari apa??


selepas menghadiri walimah jannah n masud, kak Yuni membawa saya pusing-pusing ke Kota Singa. antara tempat yang dilawati Bugis Junction, arab Street, sempat gak singgah di Darul Arqam- tempat pengislaman warga singapura.. hajat le espalanade tak kesampaian coz tempat tu ditutup sempena rehearsel National Day.. pusing-pusing sampai malam, kami solat di Masjid Sultan, dan dinner di restoran berhampiran, sambil cerita-cerita..


cari cenderamata kat Arab Street


thanks kak yuni.. insya Allah ada rezeki saya datang lagi, akak kena bawa saya jalan-jalan lagi.. .. syukran coz sepanjang perjalanan, tak henti bercerita itu dan ini, informasi tentang Kota Singa.. sesungguhnya musafir kali ini menyeronokkan, menambah pengalaman.. menambah rasa ketuhanan.. Alhamdulillah, atas kesempatan yang ada

No comments: