Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, July 28, 2007

seruan bonda

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

hari ini.. sepatutnya saya ke Sg Ruil, bersama sahabat-sahabat lain untuk program Asli Educational Clinic..

lambaian sg Ruil- tempat paling sejuk di Cameron Highland memanggil.. namun ada lambaian yang lebih utama.. lebih kuat memanggil dan menyeru.. lambaian bonda..


Kelmarin di kelantan, menziarahi keluarga mok ana.. bukan untuk kali pertama, sudah banyak kali saya bertamu di sini.. masih seperti dulu, mesra ukhwah jalinan dan layanan keluarga mok ana masih tidak berkurang..
terima kasih atas layanan.. moga Allah memberkati kalian..

perjalanan pulang, saya berhajat singgah di pejabat mak di Bentong (TM Point), mengirim ole-ole yang dibeli di Kelantan untuk adik-adik, tak lupa, buah salak untuk abah.. yang saya beli di Pasar Minggu.. saya tahu abah sangat suka buah salak.. lagipun harganya murah jer.. (RM4 1kg).. so saya nak kirimkan buat mereka di rumah..

mendapat meseg dari emak ketika dalam perjalanan pulang.. emak tak kerja hari ni. kad wad kecemasan. mak tak sihat.

minggu ini, emak memang MC dari hari isnin kerana demam. tak kebah-kebah... masih menunggu hasil ujian darah. Saya membuat panggilan. lemah suara emak menjawab. amat lemah. sampaikan saya tidak sampai hati melanjutkan perbualan. cuma khabar dari emak, paru-parunya dijangkiti kuman..

lalu.. suara bonda menggamit saya pulang..
lupakan kedinginan di Sg. Ruil..
cinta saya menunggu..

saat ini, saya menunggu ipi-adik saya pulang dari pulapol untuk latihan sukarelawan polis siswanya (suksis) untuk kami sama pulang menjenguk bonda...

1 comment:

ummu said...

ASSALAMUALAIKum,salam ramadhan
semoga bonda ukhtie sudah pulih
kadangkala lambaian bonda memerlukan kita di sisinya..