Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, August 31, 2008

selamatla semua..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Tahniah dan selamat hari graduasi buat kawan-kawan semua. Selamat melangkah membawa tangungjawab sebagai modal insan membawa kemajuan pada agama,bangsa dan negara.

Hari konvokesyen UIAM tahun ini berbeza, dengan jubah baru dan mortar board menggantikan songkok dan tudung yang dililit logo UIA. Kiranya tahun lalu, saat saya meraikan hari graduasi adalah kali terakhir digunakan pakaian begitu.

Setahun berlalu, rasa cepat benar masa berlalu. Kini saya masih dalam pengajian master. 10 subjek sudah tamat diambil. Alhamdulillah. Kini dalam proses menulis tesis. Mudah-mudahan dipermudahkan semua.

Hari graduasi- saya sukakan aromanya. Melihat wajah ceria dengan jubah graduasi, aroma manis hari graduasi sering membangkitkan semangat. Rasa yang mneyelinap ke seluruh pelusuk jiwa ketika hari graduasi mencetus azam. Saya ingin bergraduasi lagi. Tahun depan, Insya Allah, dengan jubah ‘double stripes’. Dan saya ingin mengulanginya lagi, bergraduasi untuk kesekian kalinya pada masa akan datang, Insya Allah.

***
Selamat hari merdeka. Tiada ertinya laungan merdeka itu jika hati dan minda kita masih dijajah.

***
ahlan ya Ramadhan Kariim..
Bulan yang sentiasa dirindui.. moga permulaan jihad ini- di bulan Ramadhan yang mulia menjanjikan keazaman dan kekuatan.

Ramadhan kali ini, saya akan lebih banyak berada di laman ayahbonda. Bersama keluarga menunaikan ibadah puasa dan lebih penting- menunaikan tanggungjawab sebagai seorang anak/ cucu.

Saya rindui ramadhan, ketenangan dan keharmonian yang ada di dalamnya. Jihad kali ini - Allahummamthirna sobra..

Faiza 'azamta fatawakkal 'alallah!

Ramadhan Kariim..

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.