Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Monday, June 02, 2008

selamat

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Jun menjengah.. meninggalkan Mei 2008 yang manis..
Biarpun begitu, kiranya masih belum terlewat untuk saya mengucapkannya

Selamat Hari Ibu
Selamat Hari Bapa
Selamat Hari Guru

buat emak,emak, emak- Pn Khalijah Mohd Sharif..
dia ibu, juga guru pertama
kemudian buat abah- en Jamaludin bin Mohammad
dia bapa- guru kedua selepas emak, jua guruku ketika sekolah menengah (abah mengajar saya matapelajaran Matematik dan Matematik tambahan)
buat abg long yang juga seorang guru kini
buat semua guru-guru, ustaz ustazah,cikgu-cikgu, walau apa jua panggilan buat mereka

Tadika KEMAS Batu Kapur (1989)
Taski Al-Mukmin Taman Saga (1990)
SRA Al-Mukmin ( kini Pusat Pengajian Al-Mukmin) 1991-1996
SMA Al-Wosto (1997-2001)
Pusat Matrikulasi UIAM (jun 2002- Okt 2003)
UIAM Gombak (okt 2003- kini)

Jejak ilmu warisan kalian, didikan dan pengorbanan, menjadikan saya 'saya' hari ini..
Moga dilimpahi hidup kalian barkah dan rahmatNYA, atas tiap yang diwariskan pada kami anak didikmu..

dan kita- jgn alpa doakan mereka juga usai solat..

hari guru- saya menghantar sms kepada beberapa guru yang ada nombor mereka dalam simpanan saya.. beberapa guru membalas dengan doa kejayaan saya dunia dan akhirat.. Alhamdulillah.. doa itu saya aminkan, moga keberkatan guru-guru mengiringi saya..

**teringat manisnya sambutan hari guru 2004- sewaktu saya menjadi guru ganti di SMA AL-Wosto, Temerloh.. dipilih menerima anugerah 'Guru Paling Ceria' oleh undian para pelajar. Cukup terharu walhal tidak sampai sebulan saya mengajar ketika itu. Menjadi seorang guru memang manis. Ketika itu, saya bukan sahaja menjadi guru tetapi menjadi jurulatih forum, pidato,bola jaring dan nasyid. Semuanya pengalaman yang manis. (terutama kejayaan membawa pasukan forum dan pidato hingga ke peringkat Negeri Pahang)

Kini anak murid saya ketika itu melata ke segenap alam. Ada yang menyambung pengajian ke Mesir, malah ada juga terjumpa di bumi UIA. Itu memoir seorang guru sementara. Bagi seorang guru yang sudah berpuluh tahun berkhidmat- macam abah- tentunya lakaran kejayaan anak murid cukup panjang untuk dinukilkan.

Kata Saidina Ali R.A- walau 1 huruf yang diajarnya- dia tetap guru.
***
dulu, saya sentiasa meyakini
mei akan datang bersama jawapan yang saya tunggu
dan keyakinan itu berasas
mei datang dengan bunga-bunga bahagia
Allahu Akbar! tak terkira kesyukuran ini

No comments: