Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, May 24, 2008

Ayih n Mak Ngah

Ayih dah Mifzal bersama Mak Ngah

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


Cuti yang panjang (khamis-selasa) Tenang saya di Laman Ayahbonda.


Wajah redup emak memberi bahagia

Bergurau dengan adik-adik yang manja.

Melayani wan yang semakin tua

Suara penyayang abah yang kekar memberi waja

Anak-anak yang pulang dari utara

Zulaika yang lasak berjenaka

Aisyah yang keletah bersahaja

Membunga gembira dan sentosa.


Di saat saya ingin pulang, saya menjenguk Harith Mifzal- anak jiran yang baru berusia 3 bulan tetapi sangat ramah menyapa dalam bahasa bayinya . Comel.Ayih pun ada sama. Melihat beg besar yang dibawa:


Ayih: Mak Ngah nak gi mana tu?

Saya: Nak balik sekolah mak ngah dah

A: Tak boleh, mak ngah tak boleh balik. (seraya menutup pintu dan langsir- tidak membenarkan saya keluar dari rumah)

S: Eh. mana boleh nanti cikgu mak ngah marah mak ngah tak pergi sekolah.

A: tak boleh. Biar mak ngah lain pergi sekolah. Mak Ngah ni kena duduk sini main dengan Ayih.


eheh. banyak la mak ngah lain dia. Comel ;-)

****
nota hati:
makin banyak hikmah tersingkap, makin saya bersyukur. Makin saya rasai nikmatNYA. Ya, ini pilihan DIA, bukan pilihan saya. Lalu Ar-Rahim, tertib cinta dan susun aturnya itu, mohon kami fahami dan kami pegangi, agar tidak disilang aturkan,agar tidak ditukar susunkan. Ratib hati dalam kehambaan. Peliharalah..

No comments: