Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, March 26, 2008

Pulang melerai rindu

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Saya baru pulang dari laman ayahbonda. Kepulangan melerai rindu..
Paper yang ke-3 isnin lalu dilalui dengan kesyukuran. Alhamdulillah, Allahu Akbar. Segala puji milikNYa yang memudahkan semua urusan.

Pulang kali ini melerai rindu dan melerai buntu- kepenatan menelaah pelajaran. Alhamdulillah, pulang ke Taman Ilmu dan Budi petang tadi, bersemangat melalui 2 peperiksaan berbaki. Moga Allah terus memberi kurniaNYA seperti hari-hari yang sudah.

Cuti 2 hari ini di laman ayahbonda, bukana sahaja melerai rindu pada ayahbonda dan adik2, tapi juga pada si kecil- Faris@ Ayih- yang tinggal di rumah pengasuhnya iaitu jiran saya- Mak Cik Kinah.

Ayih yang sentiasa mengingati saya, tersenyum menyeringai tika saya menyapa. Lalu memeluk dan mencium saya, sambil menyebut. "mak Ngah,mak ngah,mak ngah' dengan excited sekali. Rindu agaknya dia. Kata Mak Cik Kinah, tiap kali memandang rumah saya, pasti dia menyebut, Mak Ngah, Mak Ngah.. (saya mengajar dia memanggil saya Kak Ngah tapi yang lekatnya Mak Ngah.) Oh, terasa tua sudah saya.

ada kisah lucu bersama Ayih selasa lalu. Nanti akan saya coretkan di sini. Sebelum pulang tadi saya menemui Ayih. Melihat saya membawa beg yang agak besar Ayih sedih. Mak Ngah nak gi mana? Ayih nak ikut Mak Ngah?'

Mak Ngah nak balik sekolah Mak Ngah. Jauh. Ayih nak ikut ke?

Nak ikut Mak Ngah. Jauh pun nak ikut.

Aduh, kesian Ayih- budak kecil yang berusia 3 tahun ni..

Hm..tak boleh, nanti Mak Ngah balik lagi, Ayih boleh ikut Mak Ngah gi umah Mak Ngah k?

ok. mak Ngah balik yer??

Sayu pula rasa meninggalkan Ayih.. Sampai di UIA, wajah Ayih yang comel,putih bersih masih bersama saya. Ya Allah, Yang Maha Penyayang, Nikmat kasih sayang yang Engkau kurniakan, hatta insan kecil sekecil Ayih tahu menghargainya..

Kisah bersama Ayih di entry akan datang, mohon berundur, berhibernasi untuk exam. Doakan saya! Allahumma Yassir.. Ameen

No comments: