Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, October 09, 2007

menjelang syawal..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

menjelang aidilfitri...
minggu lalu saya menghadiri AGM ANnual General Meeting) Arabic Debating Club, IIUM.. bersama iftar sekali..

buat pimpinan baru, selamat mejalankan amanah dengan penuh dedikasi.. buat adik Nazirul Mubin dan Sarah,selamat meneruskan lestari khidmat ADC untuk warga iium, Insya Allah..

saat bertemu Syaza (Vice President sesi lepas)tergambar ceria di wajahnya, tanda lega melepaskan amanah ini kepada penggantinya selepas memikulnya untuk satu sesi.'lega,tapi masih banyak perlu dilakukan,' ulasnya ringkas.. dan saya mengerti perasaannya, itulah yang saya rasakan, saat menyerahkan jawatan itu kepadanya, setahun yang lalu..

ADC berusia 4 tahun kini, bermula dengan Nazri (1st president), Azhan, diikuti radzi dan kini Nazirul Mubin.. dengan bantuan kak Fatihah (1st VP), saya,syaza dan kini Sarah, saya mendoakan moga ADC terus maju,memberi khidmatnya buat warga IIUm, dalam menyebarkan BA. moga adik2 ni akan datang dengan idea-idea baru, selari dengan tuntutan masa yang amat mementingkan softskills...


Petang tadi, iftar bersama comradeans, sebelum kebanyakannya pulang berhari raya keesokannya.. macam biasa, bila comradeans bertemu, meriah dan ceria.. ukhwah ini dieratkan engan berkongsi kegembiraan waktu berbuka.. sebelum berpisah, ucapan salam lebaran,saling bermaafan dan berkirim salam sesama keluarga. Insya Allah, jumpa lagi AGM COMRADE+ Majlis Sambutan Aidilfitri 21 oktober nanti...

saya akan pulang ke mentakab esok (rabu malam,selepas iftar).. Insya Allah, rumah bonda akan dipenuhi semua adik beradik (8orang + kakak ipar) menjelang jumaat nanti.. dan macam biasa, sejak wan tinggal bersama kami dan merayakan aidilfitri di taman saga, laman ayahbonda akan menerima kunjungan sanak-saudara, rakan taulan.. moga ukhwah dan silaturrahim ini erat dengan kehadiran syawal..

"kasihilah mahkluk di bumi,nescaya kamu akan dikasihi makhluk dilangit'
'barangsiapa yang tidak mengasihi,dia tidak akan dikasihi'

No comments: