Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Friday, February 16, 2007

ingin ku tanya..

dalam kesibukan assignment.. hati saya tetap meronta untuk menulis..
benar, saya sependapat dengan ust Hasrizal (www.saifulislam.com) yang mengatakan menulis merupakan antara cara untuk melepaskan tekanan.dan saya juga merasakan begitu..

terutama bila kepala saya sudah merasa "senak" .. maka saya perlu memuntahkan segala yang membuatkan kepala itu senak.. dan seringkali kepala yang senak itu membuahkan afkar untuk dikongsi bersama.. dan benar, menulis itu menjana minda, menggerakkan akal..

dan saya tidak mahu peristiwa teguran ustaz fouad malam tadi, sewaktu kelas debat berulang kembali..

:kenapa kamu diam? saya lihat kamu berfikir sangat dalam.. sesuatu yang serius.. apa yang mengganggu fikiran kamu??:

:diam.senyum.(diamkan seribu bahasa)

ntah?? sayapun tak tahu apa yang sedang saya fikir?? tapi saya tahu, ada sesuatu yang sedang saya fikir??

::laut, nantikan aku..::
Alhamdulillah.. hujung minggu ini berkesempatan mengikuti Mukhayyam Al-Arabi di Port Dikson. PD? sebaik tahu venue program, saya semakin teruja untuk pergi..

sungguh, sudah lama saya tidak bermesra dengan laut membiru yang bersatu dengan langit.yang acapkali menghadirkan ketenangan dalam diri.
Subhanallah! MAha Suci Engkau Ya Allah, tidaklah Engkau jadikan sesuatu itu sia-sia YA Wahhab. moga sentiasa dipermudahkan kami menghadam hikmah di sebalik tiap yang Engkau jadikan, agar kami tahu makna kesyukuran..


menjelang musafir ke PD..
ingin kutanya pada laut yang membiru..

ke mana hilangnya hatiku??
ingin kutanya pada langit yang gagah menongkah
ke mana hilangnya hatiku??
ingin ku tanya pada ombak yang menderu
ke mana hilangnya hatiku??
inginku tanya pada bayu yang gemersik
ke mana hilangnya hatiku??
ingin ku tahu jawapannya..
dalam tafakkur, tadabbur dan taammul..
nantikan kehadiranku...

No comments: