Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, June 17, 2006

hari ini

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

assalamualaikum...

alhamdulillah dah habis exam..
sempat jua pulang ke laman ayahbondA memohon restu mereka sebelum bermusafir..

ramai yang tertanya2 camner saya leh pegi india..
actually s-dev anjurkan educational trip ke sana'
then setiap society nominate calon masing2..
dan dalam banyak2 pencalonan tu, ada 20 orang yang terpilih, kebanyakannya leaders of the society.. alhamdulillah, saya terpilih..

saya akana ke sana isnin ni, dari uia 6.30 pagi-kumpul di tangga besar.. (kalau sapaer2 bangun awal nak say goodbye bolehla.. :-) )
kul 8.30 kami perlu berada di klia n flight kul 11.30 pagi.. transit di bangkok n perjalanan mengambil masa 6-7 jam..

antara aaktiviti nanti akan lawat univ. jawahral nehru (betul ke eja nie)..- the biggest univ di india.. then ke taj mahal n beberapa lagi tempat2 bersejarah di sana (meliputi 3 bandar yang jauh antara satu sama lain >250km.. iaitu delhi, jaipur n agra

skop lawatan n lawatan lebih kepada kajian budaya, sosio eknomi, infrastruktur (mcm rnd masuk kg pulak).. n kami diberikan tugas untuk buat report hari2 lawatan ke sana... dan dalam lawatan ke univ nanti, tumpuan lebih kepada student activities di sana..

matawang, jkita lebih tinggi = rm 100 = 1180 rupee..
masa- india lewat 2 jam 30 min
suhu kat sana tengah tinggi- min 40 djh celcius
siang lebih panjang dari siang, subuh masuk kul 330 pagi..

memandangkan cuaca panas di sana.. kami dinasihati supaya membawa pakaian yang bersesuaian.. saya pun pening kepala.. hm.. baju2 kurung saya semuanya yang sesuai di cuaca malaysia.. yang leh bertahan ketika berulang alik dengan berjalan kaki di panas terik matahari malaysia,.. camner yer..??

k.. nanti yang lain saya akan kongsi bila pulang, insya Allah..

teruja jugak nak pergi.. coz tak pernah bermusafir sejauh ini..
pun kekadang ada rasa bimbang.. mana tau pas ni tak balik ke bumi msia dah.. tak dapat jumpa korang2 semua yang best2 belaka... yerla, ajal maut kat tangan DIA

pepun, saya nak minta maaf kat max.. sian awak kena settle hal IPTA sorang2.. saya minta maaf banyak2.. pun dekat shariyah.. thanks banyak setlekan hal2 IPTA..

pada kak engku.. jangan sedih2.. maybe kami jauh di mata kak engklu tapi kak engku sentiasa di hati kami..

pada nadiah.. selamat bermusafir ke acheh.. bantu la semaksimum mungkin apa yg termampu untuk saudara kita di sana..

buat kawan2 semua.. minta maaf dari hujung kaki hingga hujung stokin wangi kalau ada silap salah sepanjang kenal korang nie.. terlebih gurau, terlebih usik dsb.. mohon keampunan atas segala2nya..

perkenalan n pengalaman dengan korang one of the most sweet memories in my life.. love all of u fillah...

mohon doakan perjalanan saya selamat pergi dan kembali,, insya Allah ada rezeki n panjang umur kita akan jumpa lagi...

k semua.. maybe ni cataatan last saya before pergi..
tak tau naper.. sayu jer rasa nak pergi ni..
doakan saya yer..

salam ukhwah abadan abada...

No comments: