Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Monday, April 07, 2008

tenggelam dalam lautan buku

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang



Saya ke PWTC sabtu petang lalu, tenggelam dalam lautan buku di Pesta Buku Antarabangsa. Berhajat pergi lagi Ahad sebab tak sempat meronda keempat-empat dewan Sabtu itu kerana kaki yang sudah mula sakit dan tiada kesempatan waktu. Tapi mengubah tarikh untuk ke sana buat kali kedua- akan ke sana Jumaat petang, 11hb nanti. Kerana jam5-6 petang ada bual bicara bersama KAng Abik- Habiburrahman El-Shirazy, penulis tersohor novel islami dari Indonesia yang sedang hangat dibualkan filemnya- Ayat-ayat Cinta.



Masih ingin mendapatkan beberapa buku, Sabtu lalu, 10 buah buku menjadi milik saya, kitab-kitab arab untuk tesis mendahului senarai. Ada beberapa kitab yang masih ingin dibeli, termasuk satu buku baru tulisan Ust Hasrizal (saifulisam.com)- yang bertajuk 'Aku Terima Nikahnya..'



dan Sabtu lalu saya berkesempatan bertemu dengan Angkasawan Negara, sempat jua beliau menandatangani Reaching For The Stars yang saya beli di pameran tersebut.

















****
saya dipelawa menyertai satu lagi projek penterjemahan, kali ini projek bersama Dewan Bahasa dan Pustaka, melibatkan kesusasteraan Bahasa Melayu dan Arab. Moga dipermudahkan semua, Insya Allah.


****
Minggu depan- Misi ke Tuel, bersama 10 orang

Comradeans yang lain, dengan kerjasama ABIM. Allahumma baarik fi ummuurina..

1 comment:

Anonymous said...

firstly, tahniah atas kejayaan..
secondly, jeles gambo syeikh
ehek
da abis da bace buku tu.. fuyyo, amat menyentuh hati..