Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Monday, February 11, 2008

manis

ika yang comel..


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang




cuti raya cina- percutian yang manis. mulanya, tak plan nak habiskan cuti di rumah, maklumla,minggu lepas saya sudah pulang.. then my mum said again n again ; "balikla, balikla" so, akhirnya pulang juga..




khamis- kenduri kesyukuran di Jambu Rias, sempena pulihnya kesihatan sepupu saya dari sakitnya. Seekor lembu dan seekor kambing tumbang. Masak anak beranak.. apabila berkumpul keluarga begini, memang meriah..

bersama adik-adik/sepupu dan salah seorang ayah saudara (sepupu emak)- pak Ngah yang sangat suka menyakat






::8 beradik berkumpul::

Cuti kali ini mengumpulkan kami 8 beradik. Along turut pulang dari Sarawak. Hampir sebulan lalu,kakak ipar saya mengikut along ke Mukah. MInggu ini, dia perlu menghadiri Kursus Induksi untuk Pembantu Tadbir SPA di INTAN Sg Petani, sebelum dihantar bertugas ke mana-mana.

Maka cuti kali ini, kami 8 beradik bergumpul. Meriah laman ayahbonda. Waktu makan paling meriah, miss the moment.. Alhamdulillah 'ala ni'matihi 'alaina..

::Zulaika::
Cuti kali ini, budak kecik yang saya rindui- Ika turut pulang bersama mama,papa n kak longnya. Sudah besar,makin comel,makin bijak, tapi masih sama seperti waktu dia kecik dulu- agresif.



'helo.. sape tu??..'


ika merajuk- minta dipujuk kakaknya..

dah ok dah.. hisap susu atas pangkuan kakaknya



Malam Jumaat-diadakan majlis bercukur MOhd HArith Mifzal- 10 hari. Selepas 5 tahun berkahwin, dan tidak dikurniakan cahayamata kak long Ida (mak saudara Ika- kakak kembar ibunya) mengambil anak angkat. comel..


mohd Harith Mifzal



::bila lagi cuti lama?::
"Bila lagi cuti lama? "
itulah ayat wan (nenek saya) pada kami.. beberapa minggu sudah, adik saya Izzati bercuti semester, maka wan tinggal di rumah kami, Izzati habis cutinya maka wan terpaksa pulang ke rumah MAk Long di Bentong. Dalam pilu wan mengemas barang-barangnya. Dia berat hati nak ke sana.. Tapi tiada pilihan lain. Waktu pagi, saat abah,mak dan adik-adik kerja/sekolah, rumah kami sunyi sepi. Maka keadaan itu bukanlah yang terbaik untuk meninggalkan wan sendirian di rumah, tambahan dengan penyakit pitamnya.


Kalau boleh wan sebenarnya tidak mahu ke mana-mana. Dia lebih senang menetap di rumah kami. Namun keadaan tidak memihak padanya. Sebab itulah, dia akan bertanya, bila kami akan bercuti lama, hatta seminggu pun, dia pasti ingin pulang ke rumah kami, ada orang yang menemaninya di rumah.

Muka wan sayu saat saya dan adik menghantarnya ke Bentong- ke rumah Mak Long sebelum kami meneruskan perjalanan ke Gombak. Janji kami, cuti sekolah Mac nanti, wan akan kami bawa kembali ke rumah kami..


::minggu ini::

Plan ke kursus kahwin harus dibatalkan, saya perlu menghadiri urusan penting di Kuantan Sabtu ini.. Melihat jadual minggu ini, agak kelelahan juga:


13hb- midterm Taqwim Kutub

15hb- 5 ptg: mid term Methods of Teaching Arabic As 2nd LAnguage

malamnya-ambil bas ke Kuantan. Bermalam di rumah mertua along.

16hb- 9pg pg perlu berada di PSDC, Jalan Semambu

jam 5, after selesai semua, ambil bas pulang ke taman Saga


(mulanya nak balik UIA terus) tapi Ahad (esoknya) jiran belakang rumah kenduri kahwin. Keluarga Pengantin lelaki dari Perak akan bermalam di rumah kami. Kata mak- takda siapa di rumah, tetamu datang nanti sapa nak layan.. then ahad tu juga, rumah kami jadi 'tempat masak makanan pengantin'.. my mum said- nanti siapa nak tolong mak??


hehe.. itulah pilihan yang ada.. tak apa, i'll help you ;-) bikulli suruurin.
'Ala kulli hal- moga Allah memudahkan semuanya... Allahu Al-Musta'an