Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, August 04, 2007

Allahu As-Shaafi

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

ianya bermula beberapa minggu lalu. but i just ignore it. Minggu ini memang agak memenatkan. I spent my life in the classes and library. keluar pagi-pagi dan hanya kembali ke bilik pada waktu malam, biasanya 11mlm baru berada di bilik. Jika tiada kelas, lebih senang berada di lab/library atau mengikuti kelas-kelas pengajian sekitar kampus.

Mungkin kerana minggu ini agak kepenatan, it getting worst. It was thursday. I dont have class. When i waked up at 5.15am, i feel bad. Too tired. Tapi saya kuatkan semangat... After Subuh, it come worst. Saya kembali tidur. Dan pagi itu, it happen again and again, semakin teruk. Saya mula bimbang. Dari psikologinya, saya telah kalah. Kebimbangan menguasai apabila melihat ia banyak dari kebiasaan...

11 pagi- saya gagahkan diri, berjalan kaki ke klinik. Doktor pelik. Selepas memeriksa kawasan hidung/tekak, tak ada apa-apa tanda penyakit. Then, she gave me a container. She asked me to come again, tomorrow with the sample. Saya berjalan kaki pulang ke bilik. Tidur. Feel so tired.

Jumaat petang- saya kembali ke klinik dengan sample. The sample suprised the doctor. She asked me to left the sample untuk didiagnosis. She gave me the antibiotic. And i have another appoinment, this tuesday to have the X-ray.

I can feel that something bad will happen.It make me worry.. I lost the focus in my study. I keep thinking about it. Why?

Alhamdulillah, di saat-saat genting begini, i still have all of my friends around me. Semalam Lin datang, bermalam di bilik. at least i have somebody to talk with. Jika keseorangan, pasti lebih banyak kebimbangan yang datang.. Semalam, kami keluar beramai-ramai, having our dinner in Sate kajang hj Samhuri, kat Taman Melati. 10 of us- semuanya super senior COMRADE. Dah lama tak berjumpa beramai-ramai begini. Banyak cerita.. at least i can laugh with them..

Sebentar lagi, kami akan ke Kuantan,menghadiri walimah Kak Lia. akan bermalam di Taman Saga (my home), then pagi esok ke Kuala Lipis, rumah Jae/ Ustazah Salamah. The Durians is waiting...

Melalui saat-saat begini, kehadiran mereka membuatkan saya masih mampu ketawa.. Jika tidak, kebimbangan yang bersarang ini membuat saya dukacita.. Allah As-Syafi.. Moga segalanya baik.. dan saya hanya ingin mengembalikan semangat yang sedikit tercalar..

Allahumma inni 'auuubika minal hammi wal hazan..

Allahumma la sahla illa ma ja'altahu sahla, wa anta yaj'ala huzna iza syi'ta sahla...



No comments: