Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, January 01, 2008

selamat tahun baru masihi 2008

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

A-suh
Z-ahir dan batin
A-gar
M-antap

T-ekun
A-nggun
H-arapan
U-saha
N-ekad

B-eriman
A-ktif
R-ilex
U-ntung

2008..?

*copy from my inbox. A message from a friend wishing me a happy new year.

Azam tahun baru? Rasanya sama aje dengan semua orang, mengharapkan tahun 2008 ini lebih baik dari sebelumnya. Sebenarnya, lebih senang mengungkai azam di awal muharram nanti (bersamaan 10 januari). Apapun, untuk tahun ini, saya mengharapkan:

1) study- harap untuk tamatkan pengajian MA tahun ini. Walalu berbaki 2 sem lagi (hingga April 2009), berharap untuk menamatkan penulisan tesis menjelang hujung tahun ini. Next sem, (July-okt09) berbaki 1 subjek dan penulisan tesis. Cuti panjang sem 3 nanti (April-jun08) saya ingin menumpukan kepada penulisan research proposal,penyerahan dan perbincangan dengan lecturer (permohonan untuk mengambil baki 1 subjek pada sem 3 ditolak). Insya Allah, moga dibukakanNYA jalan-jalan kemudahan, diberi kekuatan dan keazaman serta keazaman. La Hawla Wala Quwwata Illa Billah Al-A’liyy Al-A’zhim.
2) Masih lagi tentang study. Hope to finish my MA with 1st class honor. Dengan usaha dan keazaman,Insya Allah, tiada apa yang mustahil. Azam untuk tidak membayar pinjaman Yayasan Pahang. (syarat perjanjian-kecemerlangan melunaskan hutang).
3) Lesen kereta. Hehe. Ni azam tahun-tahun sudah. Tapi sampai sekarang belum terlaksana. Masa dan sumber yang ada, lebih diperlukan untk hal-hal lain yang lebih penting. Hopefully, sebelum tamat pengajian MA ni, dah ada lessen, sebelum melangkah ke alam pekerjaan. Lagipun ambil lesen atas tiket ‘student’ lebih murah,masa belajar fleksible,
4) Doing dakwah works actively. Siapa tahu,tahun-tahun akan datang, di ‘block’ dari involve in this kind of activities. Untung sabut tenggelam, untung manusia tak siapa pun tahu…
5) Be a better muslimah..

1 comment:

Sarah Mohd Shukor said...

not too late.

selamat tahun baru masihi 2008.
sy suka M utk mantap, A untuk anggun dan B utk beriman. cukup sifat :)

smga segalanya dipermudahkan oleh Allah. salam di ambang maal hijrah 1429 hijrah :)