Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, December 01, 2007

semalam yang indah..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Alhamdulillah..
seminggu ini berlalu penuh keindahan..
saya telah melalui perjalanan yang jauh, beratus-ratus (mungkin mencecah ribuan ) kilometer di jalan darat.. perjalanan dalam seminggu ini ( kl-ketereh,kelantan-kuala krai-jeli (pos sg rual)-melalui jalan grik ke perak-sg siput utara (pos kuala mu)-kl)..
dari laluan jalan persekutuan, lebuh raya pantai timur,lebuh raya utara selatan, hingga ke jalan tanah merah yang berselut di celah-celah banjaran titiwangsa, yang hanya boleh dilalui 4wd, dengan jasad bagai dilambung-lambung sepanjang perjalanan, yang juga laluan Pak Belang mencari rezeki.

Dan musafir kali ini, melengkapkan cuti semester selama 3 minggu yang 'tiada cuti' bagi saya. hanya hari ini, ya, hari ini sahaja dalam masa 21 satu hari ini, saya bercuti. itupun sekadar merehatkan diri, mengambil panadol dan tidur. Kepala yang pening, badan yang mula sakit-sakit (mungkin kerana perjalanan yang panjang,rehat yang tidak cukup)

pulang dari perjalanan yang panjang itu, saya sampai di kampus Taman Ilmu dan Budi jam 9malam. Keesokan paginya (semalam) terus masuk ofis. kerana cuti yang lama (4 hari) kerjapun banyak, apatah lagi pelajar akan mula mendaftar esok, hanya jam 7 malam, saya keluar dari ofis.

dan esok, seawal pagi harus berada di ofis, hingga jam 7 petang, kerana hari esok warga uia akan mula pulang dan mendaftarkan diri untuk semester II 2007/2008. dan saya perlu berada di ofis-menguruskan pendaftaran mereka ke Mahallah Asiah.

perjalanan seminggu yang panjang ini, tidak dinafikan, amat meletihkan. namun di sebalik semua itu, saya amat syukuri kesempatan yang diberiNYA. dalam perjalanan yang panjang itu, semangat saya berkobar meneruskan perjuangan ini, tiada kesal, tiada sesal. Yang ada hanya keinginan yang kuat, dan harapan, moga diizinNYA saya meneruskan perjuangan ini di masa-masa akan datang, Insya Allah.

kisah perjalanan yang panjang ini, akan saya nukilkan di sini nanti. Mohon permisi merehatkan diri dulu. Fizikal ini perlu bersedia memulakan sem baru, Isnin ini.
Mentalnya- sudah cukup bersedia, malah berkobar-kobar memulakan sem baru. Moga kekuatan dariNYA akan terus bersama.

dan sem yang lalu, keputusan peperiksaan diterima dengan penuh kesyukuran. la hawla wala quwwara illa billah. Allahu akbar! Allahu akbar! Allahu Akbar!.. NikmatMu ini sungguh bermakna. Tak terluah kesyukuran ini. Malu. Malu dengan diri sendiri, yang menerima begitu banyak nikmatMU, namun masih banyak juga kekhilafan yang dilakukan. A'la kulli hal, keputusan ini terus membakar semangat, untuk saya terus melakar jaya pada sem-sem mendatang. Moga dimudahkan semuanya, Insya Allah..

mohon permisi. nampaknya perlu menelan panadol lagi..
kepala sudah kembali berpusing-pusing..

No comments: