Total Pageviews

JALALUDDIN & NUR ATIKAH

Daisypath Anniversary tickers

QURRATUN A'YUN I

Lilypie Second Birthday tickers

QURRATUN A'YUN II

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, October 10, 2007

MOOD: HAPPY

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

online dari library,selepas mencari bahan-bahan untuk ass. akan pulang malam ni, bersama buku-buku rujukan.. cuti seminggu di rumah,harap mampu mencuri masa untuk siapkan tugasan yang berbaki.. (mudah-mudahan.. Ameen)

malam ini jam 9 lebih kurang,sejarah negara terlakar, angkasawan pertama akan menjejak angkasa.. apapun khabar/cerita di sebalik penghantaran angkasawan yang melibatkan kos 95 juta tu,terselit juga rasa bangga, moga manfaatnya nanti ada buat kemajuan ummat (maju itu something yang 'nisbi' juga pada saya).. dan buat angkasawan negara yang pertama, moga perjalanan diberkati, bukan setakat nama Malaysia yang dibawa, juga nama Muslim... Islam itu tidak pernah menjadi sebab kemunduran.. malah lebih maju dan membawa kemajuan...

dalam entry lalu, saya sebutkan, Ramadhan ini hadir bersama keberkatannya, dan saya berkongsi kegembiraan sahabat-sahabat,yang temui jalan mereka di bulan barakah ini.. malam tadi waktu online dengan N di YM, saya dikhabarkan dengan satu lagi berita gembira.. sangat gembira mendengarnya..

N, thanks to share with me the good news.. (kata N-Tikah orang ke-5 tahu).. so proud with your decision to step forward eventhough it is still early..betul kan, perancangan Allah lebih baik???
And i want to wish congratulation in advance to her.. i want her know, how lucky is she..
N, Tikah dah explore, dia pun bukan calang-calang orangnya kan?? kalau tak masakan terpilih untuk exchange program kat University Sharjah,UAE tu.. (mesti N pelik ni.. advance nya tikah?? hehe- biasala, 'networking bagus' ) so you are lucky also..

kan janji Nabi- dipilih wanita kerana 4 perkara-kecantikannya,keturunannya,hartanya dan agamanya, maka pilihlah kerana agamanya,pasti kamu beruntung.

so, i pray for happiness and blessings of Allah showers both of you.. waiting for the official announcement from you soon,before N fly to oversea, Insya Allah..

now, saya dapat rasakan kegembiraan sahabat baik saya ni..mesti senyum je memanjang nie.. N said:


N rasa Ramadhan ni yang terbaik untuk N, dari segi pengisian (ibadah) dan sebab rasa dah jumpa someone yang akan lengkapkan hidup N
(N jiwang.. heheh)

Alhamdulillah, moga kebahagiaan tu berterusan.. dan moga-moga bertambah kesyukuran padaNYA..

hanya mampu menumpang gembira.. masih menunggu doa-doa saya dikabulkan.. never give up dengan janji Allah.. Dia akan kabulkan,atau lewatkan dan beri pada masa yang terbaik si sisi DIA, atau menidakkannya, lalu menggantikan dengan lebih baik dari apa yang kita mohon.. lalu, seharusnya kita jadi orang yang paling bersyukur !

n still ingat apa yang N kata:

jalannya mungkin berliku, tapi buahnya nanti pasti lebih manis
(angguk tanda setuju..no objection at all)

Allahu Al-Musta'an

No comments: